Ga naar inhoud

Wilgentak


Bunny Bux

Aanbevolen berichten

ik had gelezen dat je ook een paastak ( krulwilg) te lang in de vaas hebt er ook wortels aan gaan groeien , maar waneer weet je dan dat je hem in een pot kan zetten ? en ik heb laatst ook wat takken van een wilg geplukt , die zijn vrij 'droog' als ik deze in de gront steek gaat die dan ook uitgroeien tot een boom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stekken plant je takken niet in de grond, maar mijn moeder doet dat binnen in een lege pot met water, tot er wat worteltjes aan groeien, dan in een potje met aarde en dan naar de tuin. Je kan het altijd proberen, maar tegen dat je een echte boom hebt waar je op frequente basis takken van kan halen ben je ben ik bang minstens 10-20 jaar verder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor stekken plant je takken niet in de grond, maar mijn moeder doet dat binnen in een lege pot met water, tot er wat worteltjes aan groeien, dan in een potje met aarde en dan naar de tuin. Je kan het altijd proberen, maar tegen dat je een echte boom hebt waar je op frequente basis takken van kan halen ben je ben ik bang minstens 10-20 jaar verder ;)

Ik heb vorig jaar nochtans gewoon een knotwilgtak in de grond gestoken die nu al een soort boompje is. gewoon een put maken, wat mest erin, tak erin, een halve gieter water en dichtgooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

ee nwilg is echt super handig te stekken inderdaad.

Gisteren samen met een vriendin zo een rijtje wilgen gesnoeid van de gemeente (met goedkeur) ze heeft nu 40 stekken meegenomen om naast haar paardenwei te planten. Deze waren 3 meter lang waarvan er een halve meter de grond in kan. Nu is de beste tijd volgens haar om een wilg te snoeien en te stekken.

Ik steek hier thuis gewoon een wat langere tak in de grond, wat potgrond en water erbij en gaan met die banaan. Heb nu naast het huis van vorig jaar ook een klein wilgje staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ee nwilg is echt super handig te stekken inderdaad.

Gisteren samen met een vriendin zo een rijtje wilgen gesnoeid van de gemeente (met goedkeur) ze heeft nu 40 stekken meegenomen om naast haar paardenwei te planten. Deze waren 3 meter lang waarvan er een halve meter de grond in kan. Nu is de beste tijd volgens haar om een wilg te snoeien en te stekken.

Ik steek hier thuis gewoon een wat langere tak in de grond, wat potgrond en water erbij en gaan met die banaan. Heb nu naast het huis van vorig jaar ook een klein wilgje staan.

grappig!! ik hoop dat het lukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .