Ga naar inhoud

Kolen veroorzaken toch geen gas?


Bunny_Nijntje

Aanbevolen berichten

Ik denk onder andere omdat ze zo zoet en kleverig zijn, vergeleken met andere kolen. En teveel suikers kunnen gas veroorzaken, door gisting. Maar verder weet ik het eigenlijk ook niet. Ik weet alleen dat ze geen rodekool mogen.

de rode kool zelf is toch niet zoet en kleverig? Dat is de bereidingswijze...?

vraag het me af omdat wij hier echte rode kool eters zijn, en ik dus vaak afval heb. Als het ook veilig zou zijn hoefde ik dat niet allemaal weg te gooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wel vergeleken met andere kolen, vind ik. Als ik bloemkool snijd, hoef ik mijn handen niet te wassen nadien, met rodekool is dat wel anders. Ik weet het eigenlijk ook niet hoor, hoe het komt dat ze het niet mogen. Maar als het op de lijst van niet-veilige planten staat, neem ik geen risico. In tegenstelling tot spruitjes, die wél mogen en die ze dus wél krijgen. Maar ik zal eens googelen en zien of ik een verklaring vind voor de rodekool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste oorzaak van gas bij konijnen is te veel, groen in een keer en verlepte groen of gemaaid gras geven....

Daarnaast kunnen sommige koolsoorten meer gas geven (niet alle koolsoorten) Zie veilige groen lijst.

Spinasie verlept snel en geeft dan ook sneller gas vorming, idem spruiten heel, de losse blaadjes van spuiten weer minder.

Sla verlept ook snel dan word de kans op gasvorming ook groter....

Ik ben hier heel serieus met het groen wat ik geef, moet er goed uit zien! Dus ook geen appels met half beurse plekken of slappe worteloof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar had ergens gelezen dat spruitjes heeeel slecht waren, maar dat is een tijd geleden.... maar shit he kan het niet meer terug vinden, heb ze daarom ook nooit gegeven... maar het kan dus wel? weer een optie erbij!

Hier staat het bij slechte groenten:

http://www.konijnen.nl/voer/groenvoer.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .