Ga naar inhoud

Plakpoep en afvallen?


Milamber

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een tijdje geleden postte ik dat Pluis plakpoep had (ofja, een vieze poeperd). Toen werd mij aangeraden om op een ander voer over te stappen. Ik gaf care+, en toen ben ik dus gaan mengen met ss. En ik heb een tijdje minder groenvoer gegeven.

Maar nu net zie ik dus bij Stoffel een enrome vieze onderkant. Ja, onderkant, want het was echt NIET aleen zn poeperd!!! Kan het zijn dat Stoffel gewoon gevoelige darmen heeft en reageert op de overgang? Ik geef nu Care+ en ss gemengd, omdat ik nog best wat care+ had (en dat spul is reteduur, ga ik niet zomaar weggooien!). Ik heb ook het idee dat hij is afgevallen. De weegschaal zegt 1,7 kilo, maar toen ik hem eerder woog was het ook ongeveer zoiets. Maar hij voelt wel echt dunner, en ik voel zijn botjes erg goed. Pluis daarentegen is een monster van 3 kilo, die ook wat dik begint te worden. Wat kan ik nu het beste doen??

Feiten:

- Stoffel is afgevallen

- Stoffel heeft enorme last van plakpoep

- Pluis had last van plakpoep, nu (op dit moment) niet meer, na overgang voer

- Ze eten laatste tijd te weinig hooi

- Overstap gemaakt van Care+ naar ss, waarbij ik nu meng

Ik las ook net ergens over wormen... Beetje zelfde symptomen? Afvallen en plakpoep in elk geval. Stoffel is een rustig konijn, vandaag wel erg rustig, maar of ie dan meteen lusteloos is...

Wat te doen? Minder voer geven en even aankijken? Of maandag toch even langs de dierenarts om te kijken of ze evt wormen hebben (in elk geval met Stoffel, Pluis is niet afgevallen, eerder aangekomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben sinds gister amper hooi gegeten, en Stoffel zit ineengedoken duidelijk niet lekker in een hoekje :( Dierenarts gebeld, die vind niet dat ik tot morgen kan wachten dus ik ga er zometeen naartoe :( Waarom worden beestjes altijd in het weekend ziek bij mij?? :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stoffel is bij de da opgenomen. Hij was onderkoeld, licht uitgedroogd en zijn darmen lagen volledig stil. Hij ligt nu daar op een warmtemat, krijgt medicatie en wordt gedwangvoedert :( Hij word in elk geval behandelt voor coccidocose (of hoe het ook heet, en hoe je het ook schrijft). Maar de vraag is dus of ie het uberhaupt haalt :( Dierenarts heeft 2 keer gezegd dat ze er alles aan doen, maar dat het maar de vraag is of hij het gaat halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank julie :) Zo lang de dierenarts me niet belt, gaat het goed zullen we maar zeggen. We hebben afgesproken dat ik morgen na 9 uur bel. Eerst zei ze b

el om 18:00 maar, maar het was al tegen 16:00... DUs toen maar morgen. Maar denk dat ik tegen 19:00 gewoon even bel hoor! Even vragen of er al iets van verbetering is, of nog hetzelfde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff wat een rotnacht :( Dierenarts zei geen nieuws is goed nieuws, maar ik kan me niet voorstellen dat ze me midden in de nacht gaat bellen mocht het mis zijn :( Hij heeft toen ik er was in elk geval wel een infuus met warm vocht gehad, voor het vocht maar dus ook voor warmte... Maar volgens mij hebben ze hem niet aan het infuus laten liggen.

Ben benieuwd, zo na 9 uur bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Mijn telefoon ging vóór 9 uur :( Ze had hem vannacht een injectie gegeven (ik weet al niet meer wat, sorry) en daar leek hij van op te knappen. Maar hij slikte nog steeds niet. En de medicatie die hij nodig had voor zijn darmen moeten oraal. En vanmorgen was hij dus overleden. Bah!!! Ik had wel eens gehoord dat het binnen 24 uur afgelopen kon zijn met een konijntje, maar dat kon ik me echt niet voorstellen. Maar helaas heb ik aan den levende lijve moeten ondervinden dat het wel degelijk kan :( Zaterdagavond was ie nog hooi aan het knabbelen en nu is hij dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie! Hij was ook nog zooo jong! Nog geen jaar. Maar ik zag wel dat de fokker waar hij vandaan komt dat specifieke ras niet meer fokt? Toch maar even bellen dan, zowiso om te zeggen dat Stoffel er niet meer is, maar ben ook wel benieuwd waarom ze nu niet meer met die nijnen fokt? Misschien waren het al wel erg zwakke dieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees het nu pas, Ik heb echt veel respect voor je, en ik wens je erg veel sterkte! Ik heb het verhaal in 2010 meegemaakt alleen het verhaal was iets anders maar het leek er erg op!

ik had je zowiezo ookal direct DA aangeraden, maar dat heb je al gedaan.

Sterkte.

aangepast door Gwentje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .