Ga naar inhoud

blind


beauty.konijn

Aanbevolen berichten

Bij blinde dieren is het zo dat je best alles laat staan waar het staat, en niet te vaak dingetjes verhuist. Anders weten ze hun weg niet meer en botsen ze overal tegenop. En ik zou ook steeds tegen hem spreken als je op hem afkomt, zodat hij zich niet te pletter schrikt als je hem ineens aanraakt of optilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij was blind toen hij vier maanden was ik kwam spullen kopen voor de vogel van mijn broer en daar wou net de dierenarst hem een spuitje geven omdat zijn ogen helemaal dicht waren en het dinet beter werd en niet meer verkocht kon worden het was nog maar recent want zijn pels rond zijn ogen waren dicht en helemaal ontstoken ik heb direct gezegd dat ik er wel voor zou zorgen en ik ben naar de dierenarts gegaan die zij dat de infectie erg was en dat hij het waarschijnelijk niet zou overleven maar met veel geduld en liefde heb ik hem erboven op gekregen maar toen zijn ogen open waren terug (na een maand ongv.) ben ik weer naar de dierenarst gegaan en die heeft naar zijn ogen gekeken en zij dat ze blind was? :(

aangepast door beauty.konijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft is een blind dier zeker niet zielig.

Andere zintuigen nemen de functie over van de ogen.

Zoals ruiken en horen.

Hun kwaliteit van leven is zeker niet slechter of minder dan bij een dier wat wel kan zien.

Mijn hond was het laatste jaar van zijn leven blind en die liep thuis echt nergens tegenaan.

Liep ook nog wel eens weg en wist precies waar hij liep. Hij kende daar de buurt op z'n

duimpje. Ik was er natuurlijk niet zo blij, als hij hem peerde en wist dan ook niet hoe snel ik

hem weer naar binnen moest halen.

Mijn hond bleef vrolijk en vriendelijk en begroette iedereen heel blij en enthousiast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat goed van je dat het konijn er bovenop hebt gekregen.

Je konijn heeft geluk gehad, omdat de infectie ook naar binnen had kunnen

slaan en dan was het slecht afgelopen. Ik vermoed dat het ten koste is gegaan van zijn ogen en dat het daardoor

blind is geworden.

Vergeet niet dat het dier zelf niet weet dat het blind is.

Het lijkt erop dat ze nooit echt goed heeft kunnen zien, dus

ze heeft zich al helemaal aan gepast.

Ik zou me kunnen voorstellen, dat jij moet wennen aan de gedachte dat

je konijn blind is en dat je hier verdrietig van wordt.

Maar je konijn is misschien wel erg gelukkig. Laat ze zich gemakkelijk

door je knuffelen? En schiet ze ook door de kooi heen en weer?

Of komt ze juist naar je toe om je te begroeten of om eten te vragen?

Veel praten is een goede tip en niets onverwachts doen, zodat ze niet schrikt.

Staat er op google niet iets over konijnen, die ook blind zijn?

Misschien kun je mensen vinden met ook een blind konijn.

Ik hoop en ik duim voor je dat er iemand op het forum zit met ook een blind

konijn, dan kunnen jullie je ervaringen delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb mijn konijn al een tijdje en het is super tam hij slaapt bij mijn in bed(uit zijn vrije wil mag in mijn kamer lopen maar komt altijd in mijn bed liggen) vraagt veel om knuffels als ik in de kamer zit of hij zit bij me in de auto zoekt hij me op hij is zindelijk en is heel vrolijk personelijk vind ik het helemaal niet erg dat hij blind is en heb het direct aanvaard de enige vraag die ik mezelf altijd stel is wat zou ik kunnen doen zodat hij zich het gemakkelijk maak ik heb nu ook een topic lopen konijnen paradijs in huisvesting over dat ik zijn ren wil inrichten maar hoe kan ik speelgoed geven zodat hij er ook mee speelt want met zijn ander speelgoed speelt hij niet vaak omad (denk ik ) hij het niet ruikt maar hoe kan ik hem het zo leuk en gemakkelijk en plezierig maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijn was het laatste jaar ook blind en de anderhalf jaar daarvoor half blind. Zorg dat je geen dingen verplaatst in ruimtes waar hij de weg weet en zich veilig voelt. Mijn konijn wist namelijk in de huiskamer en keuken feilloos waar alles stond en stootte zich alleen als er iets in de weg stond of er een deurtje openstond. Want ondanks dat ze blind zijn willen ze toch nog steeds lekker rennen. Dat deed de mijne al ondanks dat die al 10 was, dus zo'n jong beestje zal dat zeker willen.

Eventueel kun je gemene uitstekende delen van meubels of verwarming beschermen met een kussentje of iets dergelijks. Ik had een soort kussen gemaakt van schuimrubber met stof eromheen om de deur van de keukenkast wat zachter te maken, want daar klapte ze af en toe tegenaan als ik hem even open had en ze kwam ineens onverwacht de keuken in racen.

Laat het beestje dan ook niet op plaatsen waar vaak dingen veranderen. Als dat je slaapkamer is maak dan bijvoorbeeld alleen rommel op je bed of je bureau maar nooit op de vloer, zodat hij vrij kan lopen. Als in de tuin af en toe wel of geen tuinmeubilair staat, laat je konijn dan alleen in het deel waar nooit iets veranderd.

Zorg dat het eten en drinken altijd op dezelfde plek staat. En laat hem inderdaad niet schrikken. Dus zachtjes praten als je naar hem toe komt en voorzichtig de deur open doen als je binnen komt. Mijn konijn verschoot zich wel eens van schrik en dook dan helemaal onder de verwarming, maar naarmate ze er meer aan wende dat ze blind was werd dat gelukkig wel minder.

Nog een tip: houdt de oogjes goed in de gaten. Omdat je konijntje niks ziet is de kans groter dat hij ergens met open ogen tegenaan loopt en zodoende een beschadiging en infectie oploopt. Dus zodra je witte vlekjes ziet op het oog; of het gaat veel tranen of rood zien; of het wordt dik of gaat dicht zitten; of je ziet je konijn gewoon veel aan het oogje zitten of krabben, dan even naar de DA om het na te laten kijken.

Maar verder kan een blind konijntje nog een heel leuk en vrolijk leven hebben hoor! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet eens naar een andere dierenarts gaan voor een tweede opinie ?

Misschien heb je iets aan deze link: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Wij hebben zelf ook een zeer slechtziend of blind konijn gehad dat ook nog eens slechthorend of doof was..

Al met al, ging dat best goed...Hij had zijn eigen ren en kon daar alles vinden, als we maar niets verplaatsten en hem rustig benaderde...

Verder nog één verzoekje:

Wil je proberen met punten en hoofdletters te typen ?

Je verhaal is erg vermoeiend om te lezen omdat je werkelijk alles in één zin achter elkaar zet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .