Ga naar inhoud

ze kunnen 1 dag geen eten krijgen...


SanneLOVEmijnnijntjes

Aanbevolen berichten

wij gaan 1 weekendje weg we vertrekken morgen dus krijgen ze morgen eten en dan zondag weer terug dus krijgen ze ook weer eten, maar zaterdag is een probleem want we hebben niemandt om ze eten te geven... kunnen ze morgen meer eten krijgen en dat ik het hele hok vol stom met hooi? is dit dan genoeg? ik lees namelijk soms advies als konijnen geen hooi eten ze even een dagje op alleen hooi en water de houden dus dan kan dit ook wel toch?

alvast bedankt!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben soms vanaf zaterdag ochtend tot zondagavond weg en dan geef ik ze op zaterdagochtend lekker veel hooi en biks en vers voer + ik heb een extra grote drinkfles hiervoor, en zondagavond worden ze dan weer verwend. Maar als ik langer weg blijf zorg ik altijd dat de onderburen of iemand anders ze goed komt verzorgen anders maak ik me te veel zorgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze vrijdag hun gewone portie groen en biks geven, want inderdaad, wat als ze alles in een keer opeten, en je bent er niet bij,

en dan tot je terugkomt, een extra grote drinkfles en eventueel een drinkbakje, stel dat de drinkfles dienst weigert, en een extra grote berg hooi.

Ze zullen het wel redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze gewoon eten geven Vrijdag, dan vlak voordat je weggaat nog een flinke bak biks neerzetten, groente verspreid, wat biks in een wcrolletje met hooi doen en veeeel hooi. Je moet echt wel een grote fles drinken hebben hangen(liefst 2) want met een kleintje redden ze het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 5 dagen op vakantie ging, zorgde mijn overbuurvrouw voor onze konijnen.

Probleem was: ze is enorm bang voor konijnen (je gelooft het toch niet????? ze schijt echt 300 kleuren, zo bang is ze!)

En normaal hupsen mijn konijnen weg, als ik de ren in stap, maar bij mijn buuf gingen ze alle 4 om haar benen dansen.

Alsof ze het roken, hahaha.

Mijn buurvrouw heeft in principe gewoon 2x per dag eten neer gezet (heel snel, met een ovenhandschoen aan!!!!!!)

Maar op een gegeven moment sprong er een konijn tegen haar been op en toen is ze weer snel weggegaan. Toen ze weer buiten de ren stond, ontdekte ze dat ze de bakjes voer nog in haar handen had. Ze durfde niet meer terug.

En toen hebben de konijnen dus 1,5 dag geen eten meer gehad. Woensdagavond voor het laatst, vrijdagmiddag kregen ze weer van mij eten.

Ik vond het vreselijk. Maar ze hadden nog heel veel hooi liggen, dus ze zijn niet omgekomen van de honger.

Voor de volgende vakantie vraag ik trouwens wel een andere buurvrouw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 5 dagen op vakantie ging, zorgde mijn overbuurvrouw voor onze konijnen.

Probleem was: ze is enorm bang voor konijnen (je gelooft het toch niet????? ze schijt echt 300 kleuren, zo bang is ze!)

En normaal hupsen mijn konijnen weg, als ik de ren in stap, maar bij mijn buuf gingen ze alle 4 om haar benen dansen.

Alsof ze het roken, hahaha.

Mijn buurvrouw heeft in principe gewoon 2x per dag eten neer gezet (heel snel, met een ovenhandschoen aan!!!!!!)

Maar op een gegeven moment sprong er een konijn tegen haar been op en toen is ze weer snel weggegaan. Toen ze weer buiten de ren stond, ontdekte ze dat ze de bakjes voer nog in haar handen had. Ze durfde niet meer terug.

En toen hebben de konijnen dus 1,5 dag geen eten meer gehad. Woensdagavond voor het laatst, vrijdagmiddag kregen ze weer van mij eten.

Ik vond het vreselijk. Maar ze hadden nog heel veel hooi liggen, dus ze zijn niet omgekomen van de honger.

Voor de volgende vakantie vraag ik trouwens wel een andere buurvrouw!

Volgens mij heb ik je verhaal weleens eerder gelezen ja! Haha sorry maar ik moet er wel een beetje om lachen. Arme buurvrouw!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .