Ga naar inhoud

Woensdag is het zo ver!


Laura

Aanbevolen berichten

Ik dus in de ochtend om 8 uur weg met de konijn op de scooter.. door de regen ik al vroeger weggegaan omdat het glad was! Kom ik daar een half uur te vroeg aan, ze waren nog niet open, dus heb voor de DA deur met Hopper geknuffeld. Gelukkig kon ik na een half uur gelijk naar binnen, ik was uiteraard de eerste haha!

Ik Hopper naar binnen gebracht en haar hond wilde snuffelen aan hem hij vond alles best hij zat wel in ze hokje hoor.

Nou ben daarna naar school gegaan ik had SE's dus ik natuurlijk van zou hij al wakker zijn enz enz. Uiteraard zijn mijn SE's die dag niet zo goed verlopen.. maar ach.

Uit school snel naar huis, zijn hok klaar maken voor binnen met een handdoek erin en zijn eten enz.

Toen belde ik op en ik mocht hem om 4 uur ophalen.

Eindelijk 10 over half 4 ik ga mam! Hup weer op de scooter.

Hij was wat suf maar voor de rest was alles goed, hij wou toen alleen niet eten, alleen heel veel drinken waar de DA vraagtekens bij kreeg en aan mij vroeg of hij dat altijd deed. Ik zeg ik heb hem pas met oud en nieuw en ja sins ik hem heb doet hij het inderdaad.. ze vonden het maar raar zoveel hij drinkt.

Hij staat nu in de woonkamer, hij durfde niet echt te liggen want dat deed auw.

Ik ga zo weer even naar hem toe:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen pijnstillers mee gekregen kreeg ik bij mijn vorige ook niet.

Hij was trouwens wat aan de diaree.. Maar hij krijgt geen groenvoer dat wil ik pas opbouwen als hij helemaal beter is.

Wat moet ik doen, ik geen gewoon hooi 2 soorten want hij eet dat liever niet dus heb ik 2 verschillende in de hoop dat hij 1 lekker vind.

En voor de rest heeft hij biks (korrels) en af en toe een stukje brood.

Verder gaat het wel goed, hij wilt graag rond lopen. Hij staat nu in de schuur. En over paar dagen mag hij dus ze nieuwe hok in. (dan kan het dus wel met stroo de bodem, nu zit hij op kranten en gister zat hij op een handdoek)

Maar na hoeveel dagen mag ik hem bij Fluffie zetten? (mijn vorige ram ging na 4 dagen naar mijn Fluffie toe nooit wat gebeurt, maar ik weet niet hoe het met hem zit, zijn drang blijft groot.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb geen pijnstillers mee gekregen kreeg ik bij mijn vorige ook niet.

Hij was trouwens wat aan de diaree.. Maar hij krijgt geen groenvoer dat wil ik pas opbouwen als hij helemaal beter is.

Wat moet ik doen, ik geen gewoon hooi 2 soorten want hij eet dat liever niet dus heb ik 2 verschillende in de hoop dat hij 1 lekker vind.

En voor de rest heeft hij biks (korrels) en af en toe een stukje brood.

Verder gaat het wel goed, hij wilt graag rond lopen. Hij staat nu in de schuur. En over paar dagen mag hij dus ze nieuwe hok in. (dan kan het dus wel met stroo de bodem, nu zit hij op kranten en gister zat hij op een handdoek)

Maar na hoeveel dagen mag ik hem bij Fluffie zetten? (mijn vorige ram ging na 4 dagen naar mijn Fluffie toe nooit wat gebeurt, maar ik weet niet hoe het met hem zit, zijn drang blijft groot.)

In principe is een ram na 24/48 uur niet meer vruchtbaar. Maar vaak wordt 2 tot 3 weken aangehouden ivm de hormonen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ja want mijn dierenarts zei dat ik nog 6 weken moest wachten vanwege dat hij anders nog jongen kon verwekken. Maar ik vind dat te overdreven. Want mijn vorige ram had ik ook na 4 dagen erbij gezet toen hij zich weer goed voelde.:) Moet ik dat dan gewoon weer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik ze gekoppeld gewoon in de tuin. Alles ging prima! Ze "dekten" elkaar steeds, Fluffie is de dominantste maar dat wist ik al en zij is ook ouder. Ze zitten nu samen in hun hok (had de hokken schoon gemaakt en met citronella bespoten) ze "dekken" elkaar nog wel maar er ontstond geen ruzie, alles is gewoon prima verlopen. Nu zitten ze gewoon lekker samen. (En Zorro heb ik vandaag begraven (overleden op 28 december maar met het weer kon ik hem niet begraven) Hij heeft ze rust gevonden en ik mist dat binky echt hoor! Maar Fluffie heeft een nieuwe en leuke toekomst met Hopper! Ik ben trots op ze!:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ceedeerom Dankje, het is een geweldig stel!:D

Zorro ging toen ook na 4 dagen.

Ik heb er vertrouwen in.

Fluffie laat het trouwens ook niet toe want zij is de dominanste.

Het is een geweldig koppel, ze liggen samen eten samen, willen ook samen eten geef hun allebei een stukje brood maar nee ze willen samen van 1 stukje eten, geweldig stel om te zien!

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

6 weken vind ik wel wat aan de overdreven kant. Bij de opvang waar ik mijn konijntjes heb gehaald, houden ze 2 weken aan. Die 6 weken, wijzen erop dat de hormonen (dus dat hij sproeit, dekt enz) dan pas uit het lijfje verdwenen zijn. In principe zoals eerder werd gezegd is de ram niet meer vruchtbaar na 48 uur.

Dus het kan prima, zoals Laura het doet.

Fijn dat hij goed herstelt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ze zijn geweldig samen.

P.s. Het is zo dat als een konijn nog jong is en nog nooit gedekt heeft (5/6 maanden) dan kan je ze veel eerder bij elkaar doen.

Dan dat als ze wel een keer gedekt hebben ervoor (dan moet je wel 6 weken aanhouden) en als ze al ouder en volwassen zijn en nog nooit gedekt hebben ook ,maar dan is 2 weken ook wel goed. Hoorde ik. Want als ze gedekt hebben en jij daarna laat castreren kunnen ze nog wel bevruchten of iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .