Ga naar inhoud

gewoon gegeven


NafNaf

Aanbevolen berichten

Sorry voor het late uur van dit topic, maar wat me vanochtend is gebeurt...

Ik ging de buitennijnen verzorgen en op de een of andere manier hadden bijna alle buitenkonijnen een veel te grote voederbiet gekregen, en wij hebben geen voederbieten en niemand van de verzorgers zou dat ooit geven!

Ik ben met 16(!!) konijnen naar de DA moeten gaan voor mogelijke vergiftiging...

deze persoon moet al ergens over de haag of over de poort zijn gekropen met zijn bieten en dan overal zo'n biet in dat hok... gelukkig hadden de konijnen er nog niet te veel van op, behalve een groep van 4VR's die de biet al half op hadden...

de konijnen hebben gelukkig niets, maar ik snap niet waarom je even bij andere mensen die goed voor de dieren zorgen en ze zeker niet te weinig eten ofzo geven de beesten gaat voeren... Ik zou de honden kunnen loslaten lopen want het zijn goede wakers maar ik weet niet hoe de konijnen daarop gaan reageren. Ik heb al wel in de Hubo slotjes gehaald voor de hokken, had deze nog niet omdat ik niet verwacht dat iemand in the middle of nowhere konijnen gaat pikken/vergiftigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal is best warrig ?

Sorry voor het late uur van dit topic
Om 20.33 ?

Ik ben met 16(!!) konijnen naar de DA moeten gaan voor mogelijke vergiftiging...

de konijnen hebben gelukkig niets,

Eigenlijk was er dus niets aan de hand ?

Gelukkig maar...

En misschien toch iemand van het team..(die nu niets meer durft te zeggen)

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dat is schrikken dan! Gelukkig dat het goed is afgelopen ... ik kan niet begrijpen dat mensen zoiets doen, want ookal zou het goed bedoeld zijn, in de zin van ik wil de konijnen graag iets geven, dan geef je voer toch af? Dan ga je het toch niet zelf in de hokken leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja ik zie hier alleen maar negatieve reacties maar bekijk het eens van een andere kant. Misschien was er wel iemand die dacht van: goh heej ik heb voederbieten over en de "opvang" die hier zit heeft het al niet zo breed, laat ik lief zijn en de konijntjes wat lekkers geven. Ik denk niet dat de persoon die het gedaan heeft het met opzet deed, ik denk dat die persoon gewoon niet wist dat voederbieten slecht zijn voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja ik zie hier alleen maar negatieve reacties maar bekijk het eens van een andere kant. Misschien was er wel iemand die dacht van: goh heej ik heb voederbieten over en de "opvang" die hier zit heeft het al niet zo breed, laat ik lief zijn en de konijntjes wat lekkers geven. Ik denk niet dat de persoon die het gedaan heeft het met opzet deed, ik denk dat die persoon gewoon niet wist dat voederbieten slecht zijn voor konijnen.

Maar wat ik ookal eerder zei; dan geef je het toch gewoon af? Je gaat het toch niet over een poort klimmen en het zelf in de hokken leggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik ookal eerder zei; dan geef je het toch gewoon af? Je gaat het toch niet over een poort klimmen en het zelf in de hokken leggen?

Naja ik weet niet, gezien de reacties hier, ik kan me wel voorstellen dat als je lief wil zijn je geen zin heb in dat soort reacties en dat je toch te onzeker bent/ te bang bent om het dan zelf af te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hang je toch gewoon de zak aan de poort?

Doen hier wel meer mensen bij het kinderboerderijtje, zak met oud brood of schillen aan de poort hangen en de beheerder kijkt dan wat hij ervan kan gebruiken.

Precies daar hebben wij op de kinderboerderij ook een speciale bak voor, zodat de beestjes niet te veel en ongezonde dingen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is utgekomen dat het inderdaad een verzorgster was, die normaal instaat voor de cavias en knaagdiertjes. Ik weet niet wat te doen, ze heeft al een uitbrander gehad en Thomas wil haar ontslagen, maar voor de cavias is zij wel de beste van het groepje...

wat denken jullie...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou haar gewoon heel duidelijk uitleggen dat het toch echt niet weer mag gebeuren, als dit de eerste keer is dat ze een "foutje" maakt dan zou ik het zelf persoonlijk onzinnig vinden om haar na de eerste waarschuwing meteen te ontslaan, ik bedoel ok als ze het vaker had gedaan dan zou ik haar er zelf persoonlijk uitgooien maar ik denk dat ze niet beter wist, het kan gebeuren geef die arme meid nog een kans. Ze heeft net als ons een hart voor de diertjes en wil alleen maar het beste voor ze, we zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mijn bericht niet aanpassen maar ik wilde nog graag toevoegen dat: als je iemand om zo'n "fout" er al uit gooit hoe wil je dan nog mensen krijgen die mee willen helpen? Iedereen zal dan denken van: ja hallo, ik hoef maar het minste of geringste fout te doen en ik word er al uit gegooid. Daar zit natuurlijk ook niemand op te wachten, is ze trouwens een betaalde kracht of een vrijwilligster?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik zou haar gewoon duidelijk maken dat wat ze gedaan heeft, fout is, want ontslaan, dat gaat te ver.

Temeer omdat ze zo goed is met de dieren. Mocht je nu al langer klachten over haar hebben, dan kan dit de druppel zijn,

maar je zegt zelf dat ze voor de caafjes de beste is. Ik denk niet dat ze nu nog dergelijke fouten zal maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Thomas kunnen overtuigen :)

Ze zijn vrijwilligers en krijgen ook betaald. Niet zoveel als bij een vaste job ofzo, maar ze hebben allemaal een goede bron van inkomen in het gezin. Meestal eten ze smiddags ook bij ons, en drinken staat ook altijd klaar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .