Ga naar inhoud

Gezocht: konijnenkapper


Hart16

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Teddy Widder van 3 maanden oud heeft zoveel haar dat het in zijn ogen hangt. Hierdoor raken zijn ogen geirriteerd. Uiteraard kam en borstel ik mijn konijntje elke dag (en maak ik daarbij ook zijn oogjes vrij, dit doe ik meerdere keren per dag), maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn die hun Teddy Widder (of ander langharig konijntje) meenemen naar een trimmer? Mijn dierenarts kon mij hier geen informatie over geven.

Gr. Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, ik ben best bereid mijn konijntje zelf te knippen, dat doe ik met onze cavia's ook altijd :). Ik wil alleen graag even zien wat een goede manier is om het te doen. Vooral met het knippen van haren bij zijn oogjes, merk ik dat hij veel beweeglijker is dan onze cavia's. Hebben jullie tips op dat gebied?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het geld voor een trimster over hebt zou ik dan dat doen, maar dan liever niet waar ook honden komen ivb met geur (ff google).

mischien kun je het wel proberen zelf te doen , als iemand dan het kopje stil houd, of met iets lekkers aflijd.

maar ik heb kortharige nijnen , wel een half lang harige hond , die word getrimd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik trim ze zelf :P

3 van mijn dwergjes zijn ook teddys. je houd ze stil met lange dunne stokjes wortel (hier zijn ze langer aan bezig) of sprietjes hooi.

Laat het konijn wel eerst wennen aan het geluid en zorg dat ze (netzoals honden) de trimmer associeren met iets lekkers

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik trim ze zelf :P

3 van mijn dwergjes zijn ook teddys. je houd ze stil met lange dunne stokjes wortel (hier zijn ze langer aan bezig) of sprietjes hooi.

Laat het konijn wel eerst wennen aan het geluid en zorg dat ze (netzoals honden) de trimmer associeren met iets lekkers

waarmee trim je ze ? Ik heb laatst ook aan mij DA gevraagt of ze een konijnentrimmer wist maar zij wist er ook geen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er misschien een konijnenopvang bij je in de buurt? Bij asiel Goofy bijvoorbeeld zijn mensen altijd welkom om de vacht te laten verzorgen. Misschien dat je dan net wat tips mee kunt krijgen waardoor je het in de toekomst zelf kan.

Waar zit dat precies? Voor zover ik weet zit er geen konijnenopvang bij mij in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn elders laten knippen geeft misschien wel wat stress.

Maar je kan wel advies vragen, maar daarna gewoon zelf doen.

Hoeft niet gelijk een hele kapbeurt, maar ene dag bij de ogen, andere dag de kont enzz.

Succes, maak er een hip kapsel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey

ik ga met mijn angoraatjes naar de konijnenkapper, ze vraagt 5 euro per konijn en doet het geweldig goed,

jacky en sally zien er altijd weer tip/top uit als ze klaar zijn.

zij doet dit met een uitdun schaar voor mensen en werkt prima.

ga er binnenkort zelf ook eentje halen (kosten ong 40 euro) zodat ik ze zelf kan knippen

aangepast door rabbit house
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zit dat precies? Voor zover ik weet zit er geen konijnenopvang bij mij in de buurt.

http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

En als je konijn binnen zit maakt het niet zo uit wanneer je 'm knipt. In de winter zou i khet niet al te kort knippen, maar wel zo dat ze er geen last van hebben. In de zomer is lekker kort wel het prettigst denk ik.

Ik heb zelf een ehm.. Kwart langharig konijntje.. :P die heeft op bepaalde plekken langer haar. Haar knip ik nu niet, alleen rond haar staartje heeft ze een paar vervelende plukken, die hou ik wel kort. Er blijft sneeuw in hangen namelijk. Loopt ze met sneeuwklonten aan haar billen :P maar haar borst laat ik gewoon groeien nu. Als het weer warmer word knip ikhet weer, dat vind ik mooier en praktischer.

Ik knip haar al vanaf het moment dat ik haar haar niet mooi meer vond. Een week of tien was ze denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een teddy met lang die daar last van heeft, dan is het toch niet vreemd dat je dat even bijknipt?

En je verpest je konijn hier niet mee, alleen misschien zijn kapsel.

Maar mocht het de eerste keer wat minder mooi zijn, dan leer je daar weer van voor de 2e keer.

Er staat ook een link bij van een site met de meest duidelijke info dus ik snap het probleem hier niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .