Ga naar inhoud

Compact gras ?


Martje

Aanbevolen berichten

Ah ok, :)

Nou is het zo dat hooi eten goed is voor een konijnengebitje he, heeft compact gras dan hetzelfde effect? is het in die zin vergelijkbaar met hooi?

Maar niet als hooivervanger dus?

Das jammer... want nog geen hooileverancier gevonden. dus moet het doen met de pakken uit de winkel, dit is veel goedkoper.

De verkoopster bij de Simba zij trouwens dat het dus niet geschikt is voor konijnen vanwege toevoegingen aan dit spul... verder kon ze er ook niks van zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compact gras heeft wat hogere voedingswaarden, als ik het zo goed zeg.

Het heeft een vrij hoog eiwitgehalte, dus ik denk dat als je het net als hooi onbeperkt zou gaan voeren, er best een kans is dat ze hun BDk's laten liggen. Ook zit er veel calcium in, wat blaasproblemen op kan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zeer slechte hooi eters!

Hier krijgen ze dus iedere dag een bakje compact grass, de ene dag is het op en de ander ligt er nog wat. Het is te 'fijn'/ 'klein' om in de hooiruif of balletje te doen.. dus het moet in een voerbakje.. en ik zou gewoon 1 bakje per dag doen. (hier een bakje van 9 cm doorsnee)

Het is iniedergeval niet duur! 20 kilo betaal ik bij de aveve meen 8 euro voor en ik zal der een jaar mee doen haha

Zeker wel het proberen waard bij slechte hooi eters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .