Ga naar inhoud

Shit! Saartje heeft van de kerstster gegeten!


elnienkjo

Aanbevolen berichten

oeh, dat is giftig en 6 blaadjes is véél.

Wat je moet doen weet ik niet, behalve heel hard hopen dat het in orde komt met haar.

Snel één en ander opgezocht

http://www.boozoo.be/html/A_Spoed_04_6.htm, je mag actieve kool geven (als je dat al hebt)

en hier dan weer iets totaal tegenstrijdigs

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/41113615/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei dat ik norrit kon proberen, maar ik had het idee dat ik meer wist van konijnen dan hij, want hij wist echt heel weinig van konijnen. Ik heb dat niet in huis en mijn ouders ook niet. Het enige waar hij over bleef doorgaan was dat konijnen niet kunnen braken. En dat wanneer ze tekenen van spierstuipen kreeg ze langs moet komen.

Ik heb haar veel groente gegeven waar ze met z'n tweetjes op aanvielen alsof ze nooit eten krijgen, en nu een uur later is ze nog steeds gewoon Saartje.

Ik hou haar nu even in de gaten, maar over ruim een uur moet ik toch echt de deur uit. Ik hoop echt dat ze er geen last van krijgt.

aangepast door elnienkjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

O, vervelend zeg! Over norit geven aan konijnen zijn de meningen volgens mij verdeeld omdat het verstopping zou kunnen veroorzaken bij een te hoge dosering. Hier staat er wat over: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16973-aeropax-waarom-niet.html

Ik zie dat je in Amsterdam woont. Welke dierenarts heb je gesproken?

Behalve de Spoedkliniek is het Dierenziekenhuis in Amsterdam 24 uur per dag bereikbaar en ze hebben een opname-afdeling. Ik ben er 1 keer geweest in het weekend, ik had goede verhalen gehoord via de opvang. De behandeling was uitstekend. Maar zoals overal moet je maar net een konijnkundige dierenarts treffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daffy heeft ooit een beetje Clivia (=flink giftig) gegeten en stopte met eten. Ze had waarschijnlijk buikpijn of darmkramp. Met een darmstimulans en pijnstiller is het snel weer goed gekomen. Maar iedere plant zal wel andere klachten kunnen geven.. Ik hoop voor je dat het meevalt. Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld met Stad-en-land kliniek in Geuzenveld omdat ik daar normaal ook heen ga, maar misschien zal ik het dierenziekenhuis nog eens proberen. Saartje eet gelukkig goed ze heeft in een uur een halve witlof, een stuk komkommer, hooi en een paar happen tomaat naar binnen gewerkt. Het hok staat naast mijn bureau dus ik kan haar goed observeren. Ze is ook actief, dus ik denk dat ik zo wel weg durf te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip.....gooi die plant je huis uit deze is zeer giftig, kijk zelf breekt er een blaadje af zie je witte sap stromen.

Deze planten met witte sappen de euphorbia achtige ook de kerst ster zijn behoorlijk giftig.

Ook voor mensen hun huid overigens.

Norrit is niet aan te raden bij een konijn.....geef hem zo snel mogelijk ander voer, groen en hooi zodat de stoffen het lichaam zo snel mogelijk verlaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .