Ga naar inhoud

wel of niet naar de dierenarts


roomie

Aanbevolen berichten

geen slijmdraden wel eivormig heeft ze wel vaker,

had eerst methal drops ofzowiets gebruikt voor haar en billie, moest iets van 3 dagen,

die was over de datum,maar niet geopend ze zeiden dat dat geen kwaad kon(was een andere da, kreeg toen wel mijn geld terug, mocht ook een andere maar dan zou ik 4 dagen moeten wachten, en liet billie net gaan verhuizen en was het vooral voor haar nodig, het hielp alleen ook niet echt, maar flo eet nu weer goed hooi, dus de keutels waren al beter

ja in de ren die keutels zijn vaak platgetrapt, en in de wc vind ik het moeilijk te zien omdat daar ook plas bijzit.

kan wel zeggen dat ze niet van die hardige korrelige zijn, soms wel maar vaak ook niet.

handig zon bundel;) heeft u natuurlijk ook wel nodig met die opvangers allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hallo allemaal ja ik ben geweest

evend e vraagjes beantwoorden, nee zij is de schrokop hahaha

was er nog nooit eerder geweest was ook het eerste da bezoek met de nijnen

de dierenarts echt een geweldige man bij deze, heeft ook 1 jaar bij dierenkliniek wilhemina gewerkt in utrecht, de beste zoals jullie weten,

nou ben echt geschrokken zo dun was ze, en de da ook.

er kwam allleen een hond tussen die was aangereden dus duurde het wat langer

veel info gehad

nee geen wormen

enzo

en ja ze is super dun

ook over die plas waarschijnlijk toch urine

hij voelen want ja klonk als baarmoeder problemen, nou wat raar zei die heel papperige buik, etc etc

lang verhaal kort maken, het stond er slecht voor.

ik schrok me kapot

wss baarmoederproblemen maarja daar was ze toch wel jong voor.

want ze is nog geen 2

nou blijken het uiteindelijk of haar nieren te zijn of haar baarmoeder

en wat houdt dat in vroeg ik

hij zo je kunt bloedonderzoek etc etc rontgenfoto, maar dat doe je alleen voor jezelf, want het bleek ze gaat toch dood.

nou ik kreeg het snaapsbenauwd,

uiteindelijk lang verhaal kort te maken, flo gaat dood,

godver sorry voor me woorden

maar me kleine lieve schat gaat dood.

en we earen aan het wachten en ze ging met haar voorpootjes over mijn arm zitten (toen wist ik nog niet hoe erg het was hoor) en ze knuffelde me, en zocjht steun bij me want je dat vond ze allemal maar niks al dat gepielewiel aan haar, de da zei dat het een hittepetittje was:p

jep thats my flo

die flo is nog geens eens 2 jaar en dan bam krijg ik dit te horen

oh ik stop met typen kan het niett meer lezen door de tranen sorry,

maar wat nu denken jullie, goed in de gaten houden , en ze krijgt dan binnenkort een spuitje

godver blij dat ik naar de da ben gegaan,

maarja godver sorry

ik vraag me af of ik nog wakker wordt, nee dit is gewoon echt, ik stond buiten te janken als een klein kind,

nou zei ik tegen mijn vader sta ik hier als 16 jarig meisje om mn konijntje te janken

papa zei je bent gewoon een echte dierevriend

zo nu stop ik, en ben even weg kom vanavond nog wel even online

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat hij zegt, ze gaat dood? Waarop baseert hij zich, zonder bloedonderzoek of röntgenfoto's? of versta ik het nu verkeerd?

Bij baarmoederproblemen kunnen ze inderdaad gaan castreren. Mijn voedsters hadden ook tumoren, baarmoeder eruit laten halen, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dat was idd ff heftig romy!

maar inderdaad. waar baseert de DA op dat ze dood gaat? en het rode was gewoon urine, maar toch mogelijk iets mis met haar nieren? en inderdaad. Baarmoederproblemen kunnen wellicht opgelost worden door castratie.

misschien een second opinion bij een andere DA? vind het namelijk een vreemd verhaal, maar dat kan ook door jouw emotie komen waardoor het niet helemaal goed over komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh haar konijntje is nog niet dood....

Roomie, pffffff wat onwijs naar voor je zeg.... Ik heb geen tips voor je behalve misschien de tip om n's na te denken wat wupsie, nafnaf en de rest zeggen.... Ik hoop dat er toch nog iets gedaan kan worden. Sterkte meis, enne ik ben 30 en ik zou ook zo janken hoor!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeeetje roomie!!! bah wat naar.... arme flo.. en we dachten nog wel dat je waarschijnlijk niet iets heel ernstigs zou zijn..zo zie je maar hoe we ons kunnen vergissen....en hoe belangrijk t is om op je gevoel af te gaan.

nou ik lees heel veel emotie's wat logisch is. misschien is t verstandig om morgen t verhaal te vertellen als je zelf ook wat rustiger bent enzo? he bah hey!!! maar ik vind t ook vrij appart hoe de kk DA dit jou verteld en verders niks.. maar dat kan ook dat wij t verkeerd lezen door jou emotie's.

anyway... hier mag je best even godver op zeggen! (van mij dan..)

nou meid. probeer dit nieuws even te verwerken. en wat je er wellicht nog mee kan doen idd seccondopinion tja wand apart is t wel. aan de andere kant ik ben geen DA en weet er ook niet veel vanaf. maar ik zou er wel alles van willen weten als t mij overkwam. en zo ben jij ook!!

heel veel liefs

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ze is er nog hoor..:P kan gebeuren

ja het zal daar door komen, hij voelde aan der buik, echt heel lang, en ze is echt heel veel afgevallen bijna 800n gram, voel haar nu binnen de dagen dunner worden.

hij voelde dat er kankerbukten zaten volgens mij, en iets met der nieren.

kan het zo even niet meer na vertellen, neem morgen ook even contact op met de opvang, of hun weten enzo.

maar hij heeft gewerkt bij utrecht wilhemina park dus.

het ging om der nieren en der baarmoeder, het kwam van van de 2, hij had het over e cuniculli.

en der nieren vallen langzaam uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals meerdere al hebben gezegd, is het te zien dat je verhaal ook vol zit met emoties, wat erg normaal is gezien het nieuws dat deze DA je heeft gegeven.

Geef jezelf hiervoor rustig de tijd.

Het zou wel fijn zijn als je je verhaal één van de dagen rustig nog eens zou willen doen, dan kunnen wij kijken of we verder nog met je mee kunnen denken.

Persoonlijk vind ik het erg raar dat een DA alleen met palpatie zulke uitspraken durft te doen.

Daarnaast is 2 spijtig genoeg idd niet te jong voor baarmoederproblemen.

Maar baarmoederproblemen als diagnose is nogal vaag. Er is nog een verschil tussen baarmoederonstekingen en baarmoedertumoren.

Om geen duidelijkheid te geven over nieren of baarmoeder is ook erg ingewikkeld.

Als je niet weet wat er is, weet je gewoon nog niet of je het niet meer kunt behandelen.

Ik hoor ergens in je verhaal ook EC vallen. Zoals je hier al vaker zult hebben gelezen, is dit in vele gevallen wel behandelbaar.

Daarnaast wil ik wel nog even zeggen dat waar een persoon gewerkt heeft, niet persé iets over de kennis van die persoon hoeft te zeggen. Hiermee wil ik geen oordeel over je DA vellen, in tegendeel. Ik wil alleen even zeggen dat ik mezelf daar nooit zomaar op baseer.

Het belangrijkste lijkt me, dat jij nu even tijd voor jezelf neemt na het nieuws dat je deze avond hebt gekregen.

En dat je als je wat bekomen bent, ons mss wat meer uitleg kan geven.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte meis, wat ontzettend vervelend nieuws.

Laat het even tot je bezinken, en misschien kun je morgen nog eens naar je DA bellen hoe het precies zit?

Dan maak je van te voren een lijstje met dingen die je wilt weten.

precies dat dacht ik ook.. als je zulk nieuws hoort is t logisch dat de rest allemaal een beetje langs je gaat..

he bah! ik schrik er wel van hoor zo opeens. en idd roomie wat soon ookal zegt. leeftijd heeft daar niks mee te maken. ik zou ook wat traantjes wegpikken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste roomie

wat verschrikkel dat ik dat geplaatst heb

spijt me heel erg

zo stom van me

ga direct kijken of ik kan weghalen

och joh doe niet zo mal, maakt niet uit hoor haha

als flo kwam praten had ze gezegd, eej ben nog niet dood hoor:p

maar even zonder grappen,

ik heb zoveel info over me gehad, we zijn dar toch wel 50 minuten geweest ,waarvan hij er 20 bezig i geweest met de overreden hond.

ja is ook waar hin werkt hoeft niks te zeggen,maar hij is ook de da van opvang binkies eigenarres enzo en er hingen heel veel konijnenfotos dat was wel leuk.

ik dacht ook dat is te behandelen enzo

maar hij zei ook, je kunt bloedonderzoek doen opf rontgen, maar het enige wat je daarmee zou helpen is dat jij dan voor jezelf weet wat het was, maar het was zo erg haar buik, en ze is sinds afgelopen donderdag toch minimaal 400 gram afgevallen echt niet normaal, ze is ineens vel over been,

en het was wel bloed waarschijnlijk, der keutels waren wel goed,

hij heeft ook haar temp opgenomen die was 38.4. (ze is we een buitennijn, en daar was het niet superkoud ofzo)

en heeft heel veel gevoeld in der buik, hij voelde supervee knobbels, hij heeft geluisterd met de stethoscoop en in der bekje gekeken.

en amatjuh super tip dankje, ik bel morgen even op.

ja 2 jaar wat een kutleeftijd

ik zei tegen mijn vader, ik zag het helemaal voor me als ik over 5 jaar op mezelf ging wonen , hoe zei dan een plekje in de tuin kregen . zie de halve tuin hihi,

en ws als zelfs beetje naar huizen aan het kijken, en dan lette ik goed op de tuin hahaha verschrikkelijk

weet al wel hoe ik afscheid neem van haar klinkt heel raar, maar echt een teken van onze vriendschap samen een stukje banaan eten, dat dpet ze zo graag.

zal nooit meer zon lieverd krijgen als haar,

ze zocht toenstraks echt steun bij mij.

en jip god god die zal de gaan missen

en onze hond

maart het ergste is het voor haar zelf, heb wel met papa afgesproken wanneer ik merk dat ze pijn heeft hoeft het voor mij niet meer.

lieve flo het nijntje wat mij weer liet zien hoe leuk dieren zijn, en mij liet zien, dat ik het toch nog kwam beestjes tam maken, wat ik eerst deed met de duiven deed ik toen met de nijnen, zij liet mij zien, hoe lief konijnen zijn, zij liet mij zien wat vriendschap is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .