Ga naar inhoud

wratjes op neus van konijn


sammy fan

Aanbevolen berichten

hoi,

Mijn konijn sammy van 6 jaar oud, hangoorkonijntje, heeft sinds een jaar wratjes op zijn neus. Het gekke is dat deze zogenaamde wratjes groeien. Ze gaan dan voor zijn neusgaten hangen en dan laat ik de dierenarts dit weghalen. Dan gaat het heel erg bloeden. Het probleem is dat het steeds erger wordt. Volgens de dierenarts zijn het of poliepen of een goedaardig gezwel. Het is ook opgezet en zwart van kleur.

Heeft iemand ervaring hiermee, want ik weet echt niet wat ik eraan kan doen. Hij eet en drinkt goed en is er niet ziek van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als syfilis als ik dit zo lees. Dat is goed te behandelen met de juiste behandeling en die behandeling is niet de wratjes weghalen.. ik zou als ik jou was eens naar een konijnkundige dierenarts gaan.

volgens mijn dierenarts is het geen syfilles omdat zijn geslachtsdelen niet rood en opgezet zijn. Ik vind het erg dat het steeds erger wordt en er kwam vorige week ook veel bloed uit. zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dus van niet. Bovendien is het streepje van neus naar lippen zwart verkleurd. De huid was daar voorheen gewoon en nu zwart.Mijn konijn heeft ook chronisch snot. Al vaak antibiotica gehad, maar heeft niet geholpen. De wratjes zijn nu 1 gezwel geworden wat ook donker van kleur is, opgezet. Hij heeft volgens mij geen pijn, zijn gedrag is niet veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Syfilis kan zeker wel alleen op de neus zitten en komt lang niet altijd tot uiting op geslachtsdeel. Neem anders eens contact op met bunny ranch chanty hier die weet veel over syfilis.

Betreft het chronische snot, heeft die wel eens duplociline als antibiotica gehad? Of enkel enroloxoral?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Syfilis kan zeker wel alleen op de neus zitten en komt lang niet altijd tot uiting op geslachtsdeel. Neem anders eens contact op met bunny ranch chanty hier die weet veel over syfilis.

Betreft het chronische snot, heeft die wel eens duplociline als antibiotica gehad? Of enkel enroloxoral?

Ik ben voor de eerste keer op dit forum. Wie is die bunny ranch chanty ? had ook al gedacht om eens een stukje van zijn neus te laten onderzoeken. Dat zo een dierenarts daar niet mee komt. een stukje van het gezwel afhalen onder narcose kon niet omdat hij dan geen neus meer heeft. Maar een korstje kan misschien ook wel wat opleveren.

Bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voor de eerste keer op dit forum. Wie is die bunny ranch chanty ? had ook al gedacht om eens een stukje van zijn neus te laten onderzoeken. Dat zo een dierenarts daar niet mee komt. een stukje van het gezwel afhalen onder narcose kon niet omdat hij dan geen neus meer heeft. Maar een korstje kan misschien ook wel wat opleveren.

Bedankt voor je reactie

Baytril gehad tegen die snot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als baytril niet werk tegen snot gebruit je duploceline injecties.

Maar Ik ben BRC.

Syfilis kan zeker bij konijnen enkel op de neus voor komen....

Hier en ernstig voorbeeld.

siffylis%20(1).jpg

Dit konijntje vertoonde niks bij de anus....

En had een druipende neus, door de geslachts ziekte.( wat via neus contakt overdraag baar is)

Komt tot uiting als het konijn zijn weerstand zwakker is.

Behandeling geen ab maar penicilline injecties

Maar mijn vraag aan jouw plaats eens een foto van je konijn zijn probleem.

BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als baytril niet werk tegen snot gebruit je duploceline injecties.

Maar Ik ben BRC.

Syfilis kan zeker bij konijnen enkel op de neus voor komen....

Hier en ernstig voorbeeld.

siffylis%20(1).jpg

Dit konijntje vertoonde niks bij de anus....

En had een druipende neus, door de geslachts ziekte.( wat via neus contakt overdraag baar is)

Komt tot uiting als het konijn zijn weerstand zwakker is.

Behandeling geen ab maar penicilline injecties

Maar mijn vraag aan jouw plaats eens een foto van je konijn zijn probleem.

BRC

Ja die foto was ik ook al tegengekomen op internet. het lijkt er wel wat op. De foto van sammy zijn neusje zal ik zsm op deze site plaatsen. Sammy zit samen met 3 cavias die geen klachten hebben.Is het neem ik aan ook niet besmettelijk die syfilles. Sammy is bang voor andere konijnen en heeft na een heftig gevecht een oogje moeten verliezen, volgens de opvang waar ik hem 4 jaar geleden gehaald heb. Hij had toen ook al die snot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dan echt syfilis, elke variant lijkt wat anders dus als het er al een beetje op lijkt... Kan al langer sluieren dat het gewoon syfilis is zonder snot, maar als het snot is, is baytril niet de ideale antibiotica, maar duplociline, als dat nog nooit gegeven is, is dat zeker nog een optie! Hier behandel ik ze als ik konijntjes heb met snot daar altijd mee, je moet wel lang doorgaan ermee, dat is bij snot heel heel belangrijk. Snot gaat overigens nooit helemaal weg, maar kan je onderdrukken (bij verzwakte weerstand kan het weer terug komen, blijft drager).. het zou best logisch zijn dat die van de snot de syfilis de kop heeft opgestoken.

Ik zou dus echt eens naar een andere dierenarts die konijnkundig is gaan. Syfilis kan absoluut alleen op het neusje voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, kwam een beetje "apart" over ;)

Maargoed, on-topic; ik zou ook er ook een verder naar laten kijken en anders eens een andere (konijn-kundige)-dierenarts...?

In welk opzicht apart? Zij heeft er meerdere ervaringen bij met konijnen en een stukje op haar website er op staan dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .