Ga naar inhoud

Niet eten & meer


hangoor-dwergje

Aanbevolen berichten

Help mij

mijn konijn reageert niet heer op eten..

ik weet niet of ze eet of niet ik heb namelijk 2 konijnen bij elkaar

laatst zat ik naast het hok,

normaal als ik daar zat kon ik ze horen ademen

deze keer ook wel..

maar ze ademde nogal zwaar.

en ze zit als ze in het ren zit dat hele tijd in het hokje

en als ze binnen zit, zit ze de hele tijd bij het gaas

en ze heeft de hele tijd van die spleetoogjes..

ik snap het echt niet en ik ben echt bang..

over hoe ik haar 's ochtends aantref..

en 's middags na school

help mij please.. :'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou snel naar de DA gaan, waarschijnlijk niet eten en pijn dat is foute boel. De darmen van konijnen zijn heel gevoelig, je moet niet te lang wachten met naar de DA gaan anders kan het fout aflopen.

Zet je konijntje alvast binnen en apart zodat je precies kunt zien wat er gegeten wordt en of er keutels komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel

het doet me erg goed dat jullie zo mee leven

maar als ik jullie reacties lees lopen de tranen over mijn wangen

en zie ik haar steeds zo liggen..

maar nu heb ik nog een zorg..

ik heb nog een konijntje..

en ben bang dat ze eenzaam word

ik wil voorlopig liever geen konijntje erbij.

eerst het verdriet van Unky verwerken

maar wat moet ik doen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met dit verlies!

Ik denk dat je andere konijntje Unky zeker zal missen, maar ik denk ook dat ze best even een tijdje alleen kan doorbrengen hoor. NAtuurlijk is het altijd beter als konijntjes samen zitten, maar een paar weken of maanden alleen kan meestal echt geen kwaad, en zo krijg jij ook de tijd om het verlies te verwerken. Let wel goed op dat je andere konijntje niet stil in een hoekje gaat zitten en minder gaat eten, soms zie je dat bij konijnen die ineens alleen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt inderdaad af van het karakter van Unky.

Sommige konijnen stoppen de eerste dag al met eten en dan is het dringend nodig voor een nieuw vriendje te zorgen.

Sommige dieren kunnen er beter mee om en dan is het niet meteen nodig.

Houd er wel rekening mee dat eens Unky bv stopt met eten, elke dag telt en je meteen actie moet ondernemen.

Hoewel jij verdrietig bent, is het voor de meeste konijnen het beste meteen een nieuw vriendje te hebben,

net om te voorkomen dat ze beginnen treuren. Een nieuw vriendje eist hun aandacht op en zo moéten ze verder met hun leven.

Sterkte met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen

Ik heb besloten dat er binnenkort toch een nieuw konijntje komt..

Ik merk aan Punky dat ze haar zusje mist.

Ze zoekt nog steeds naar haar zusje in het ren..

en een nieuw konijn is denk ik het beste voor haar..

Wat sneu dat je konijntje is overleden..

Een konijntje met darmproblemen kan in een dag dood zijn.

Je zal dus altijd zo snel mogelijk naar een dierenarts moeten gaan als je merkt dat je konijntje niet gezond is...

Punky is een meisje ?

Hoe zeker weet je dat ? (dierenwinkels weten meestal niet zo goed wat een ram of voedster is)

Goed plan als je besluit dat Punky alleen, niet gelukkig is...

Maar begin daar niet aan zonder dat je goed weet hoe je dat het beste kan doen....

Lees daar dus eerst voldoende over voor je een nieuw konijntje neemt !!!

2 meisjes samen, gaat niet altijd goed..

Nu had jij 2 zusjes en dat is wel goed gegaan, maar het is niet zeker dat het nu weer goed zal gaan, want het volgende konijntjes is geen zusje van Punky.

Het beste kan je bij een voedster een GECASTREERDE (!!) ram zetten.

Dierenwinkels verkopen dis niet natuurlijk, maar er zijn in Nederland veel opvangen waar gecastreerde rammetjes op een lief huisje en vriendinnetje zitten te wachten. hier zie je ze staan: http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Je zou dus met je ouders kunnen overwegen om daar eens te gaan kijken...

Voordeel is ook nog dat in de opvang gekeken kan worden welk konijntje bij jouw Punky kan passen...

Bij een dierenwinkel is dat niet zo en als het na een koppeling toch niet samen lukt met Punky en je nieuwe konijntje, heb je dus een probleem.

Een goede opvang zal je met het koppelen helpen en het konijntje met alle hulp weer omruilen als blijkt dat ze niet samen overweg kunnen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky is een meisje ?

Hoe zeker weet je dat ? (dierenwinkels weten meestal niet zo goed wat een ram of voedster is)

Ik weet heel erg zeker dat Punky een meisje is..

we hebben ze van een goede kinderboerderij en de DA heeft ze gestereliseerd

dus dat zit wel goed..

We gaan inderdaad naar een opvang, Bye the way een van de dierenbescherming in ridderkerk.

en daar hebben ze een leuke ram die, als het goed gaat met Punky, haar nieuwe maatje wordt.

En anders zoeken we gewoon weer verder..

en het meeste heb ik al wel gelezen in folders en boeken en internet, Maar evengoed..

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .