Ga naar inhoud

3 dagen zonder groente?


ceedeerom

Aanbevolen berichten

Maandagavond vertrekken wij voor een midweekje, dus vrijdag weer terug.

Het is al zo moeilijk een oppas te vinden en door omstandigheden wil ik mijn oppas ook niet teveel belasten met allerlei. Ik denk er nu aan, de groente dan maar achterwege te laten.

Ze krijgen dus maandagavond nog groente en dan vrijdagmiddag weer.

Wat denken jullie, is hooi voldoende voor die dagen (en biks natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk van wel hoor...

Het lijkt me niet gezond ofzo, maar je kan een grote portie groenten klaarzetten maandagavond zodat ze toch genoeg binnenkrijgen. En als ze voldoende hooi en biks hebben.. Misschien kan je aan je oppas vragen om je te bellen zodra er wat mis is met de keutels (korte uitleg aan haar geven?) en dan kan je eventueel toch vragen om groente te geven.. Ik weet het niet zo goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zeven vette jaren en de 7 magere jaren, ik denk dat ze het echt wel overleven 3 dagen zonder groen. Als je niet omslachtig wil doen of mensen wil opzadelen met het verzoek het groen te verzorgen. Lukt het echt wel drie dagen om hooi en biks en ander koop je voor de mensen een krop andijvie of wat witlof is makkelijk om te geven (blijft lang goed) en vinden ze vast leuk (als ze teminste niet bang zijn voor de konijnen). Scheelt uitgebreide schotels maken en het is toch wat groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat ze het wel zullen overleven hoor. De mijne hebben ook wel eens een paar dagen zonder groen gezeten toen ik onverwacht een paar dagen van huis was. Zitten ze binnen of buiten?

Want als ze buiten zitten en je oppas komt maar 1 keer per dag zou ik me meer zorgen maken over het water. Het gaat volgende week hard vriezen.

Je zegt dat je maandagavond gaat. Wat ik altijd doe als ik op vakantie ga (dan heb ik hetzelfde probleem als jij) is een paar dagen van te voren afbouwen. Dus gewoon morgen al minder geven, de dag erop weer minder etc. Dan loop je zeker geen risico dat hun darmen ineens anders reageren. Bij mij krijgen ze 1 keer in het jaar een hele week geen groenten en ze hebben er nooit iets aan over gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zippo-zakjes he.. die werken perfect.. ik heb een keer door omstandigheden de konijnen 5 dagen niet kunnen verzorgen en had voor 5 dagen.. dus 10 zakjes a 200 gram groente klaargemaakt erin.. tot het laatste zakje perfect gehouden!!

Maar je kan toch ook mits ze winterwortel gewend zijn wortels klaar leggen en dat de oppas ze iedere dag 1 wortel geeft.. voor 1x is dat ook niet erg en wel zo gemakkelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd elke dag verse groente gegeven.. maar de magere maandjes treffen ook de nijnsels. Soms krijgen ze 2 of 3 avonden groente. dan weer een week niet. Hangt er een beetje vanaf..

Ik denk dat je met een gerust hart weg kan gaan als je ze 3 dagen geen groente geeft.

Je kunt ze dan bij terug komst extra verwennen met nog meer lekkers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog nooit meegemaakt. Als ik een avondje ga logeren (1x in de 2 weken) bij een vriendin die ik anders nooit zie dan zet ik 's avond het groen klaar voor 's ochtends. Voor ik vertrek geef ik het hooi en de brokken van 's avonds (dus om 7u ipv 11u 's avonds) en ze zijn nog allemaal springlevend!

Als ik 2 avonden wegblijf ga ik altijd een uurtje naar huis 's avonds om het groen klaar te zetten en hooi en brokken te geven (en water uiteraard) maar ze woont ook maar een half uurtje van bij mij thuis.

Gaat nog wat worden met de vakanties, ik weet nog niet of ik dit jaar wel mee ga. Vorig jaar had ik maar 2 nijnen en mijn broer gaf ze hooi, biks en water en toen kregen ze nog geen groen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .