Ga naar inhoud

Sneeuw te koud!!!!!!!!!!


Kristi G

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, hier in Elst: bij nijmegen en arnhem sneeuwt het al hevig!!!!!!!!!! Mijn konijn heeft al in de sneeuw gelopen en volgens mij vind ze het wel leuk! maar haar vacht was wel nat! mijn vraagje is of het wel goed is om het konijn eventjes in de sneeuw te laten lopen. ik heb haar al wel een beetje afgedroogd met de handdoek. En het is in de ren die aan het hok vast zit, dus ze kan wel gwn naar binnen! :$ en is bezig, en bijna klaar met het wisselen van de zomervacht naar de wintervacht. Thanks!!!!!!!!!!!! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee ik woon ook in Elst en mijn konijnen zijn de hele dag al in de sneeuw aan het rennen..prachtig om te zien...Als ze het koud krijgen gaan ze echt wel naar binnen hoor je moet proberen om niet te veel als mens te denken..Echt ze kunnen wel een behoorlijk beetje kou hebben..beter dan warmte..Ik begrijp dat je 1 konijn hebt...dat is jammer want als ze samen zijn kunnen ze elkaar heerlijk verwarmen..bij zitten ze nu dicht tegen elkaar aan op een beschut plekje in de tuin....Konijnen zijn sociale dieren en leven graag samen met de juiste partner....Je ziet pas als je twee konijnen samen ziet wat 1 eigenlijk mist...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze ook net naar binnen gedaan, ze zijn dan wel niet zwart, maar ze wel zijn moeilijk ze vinden in het donker:P

en ik zou me idd niet te veel zorgen maken. een konijn krijgt alleen echt kou binnen als de huid helemaal doorweekt is. bijvoorbeeld omdat hij in de sloot viel ofzo (niet dat dat snel gebeurd bij een konijn want die zwemmen liever niet:P) maar regen en sneeuw dringen niet door de 2e haar laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam heb ik ook de grote ren open gedaan. De konijnen hebben prachtige slidings in de sneeuw gedaan. Een binky en dan glijden maar. Ze hadden de grootste pret. Vervolgens heerlijk in een dikke laag stro tegen elkaar kruipen en opwarmen. Wat is dat genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

buiten konijnen neem ik aan.. een binnen konijn kan je nu niet zomaar in de sneeuw laten spelen.

Daar ga ik ook vanuit.. Ik he bin elk geval wel buiten konijnen. In de herfst kan even buiten spelen denk ik nog wel voor een binnennijn, op een mooie middag, maar nu Ć©cht niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier lopen ze ook gewoon in de sneeuw hoor (woon ook vlak bij nijmegen trouwens), en af en toe zijn de bovenste haartjes inderdaad wat nat. Maar reken maar dat, zoals Dollie al schreef, de ondervacht echt droog is hoor. Zo lang ze maar de mogelijkheid hebben om droog te gaan zitten, vind ik het prima. Ze doen het alleen niet, maken liever mooie voetafdrukken in de sneeuw :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen hebben nog niks :P er hangt een zeil deels over de ren dus ze kunne. kiezen als er wat valt of ze wel of niet in de sneeuw gaan , en ik moet zeggen ze waren er vorig jaar zwaar gek op. Uto ontsnapte midden in de nacht (vermoed ik had om 10 uur gevoerd en de volgende ochtend tegen 8 uur zag ik mevrouw zitten)om te spelen en de volgende dag was het genoeg en liep ze heel zielig naar me toe.

en kerst tsja die naam zegt het al hahah Kerst - Winter - Sneeuw :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (buiten) konijnen kunnen ook zelf beslissen of ze in de ren blijven of dat ze naar binnen gaan (er zijn 2 nachthokken en 3 kleine schuil hutjes). Ik zie ze eigenlijk de hele tijd in de ren. Er kan geen sneeuw in de ren komen, ik heb de bovenkant afgedekt met een dekzeil.

De stenen in de ren zijn enorm koud. Ik begrijp ook niet wat ze er leuk aan vinden... maar ze vertikken het om naar binnen te gaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .