Ga naar inhoud

konijtje houd kopje scheef


Talunky

Aanbevolen berichten

Mijn buurvrouw belde net haar konijntje houdt sinds deze late namiddag haar kopje helemaal schuin naar links. Het is nu op heel korte tijd veel erger geworden. ZE kan het trappetje van haar hok niet meer op en als ze dan valt en op haar rug terrecht komt kan ze niet meer meer uitzichzelf op de pootjes komen.

Iemand een idee wat ze zou kunnen hebben. De ene dierenarts zei dat het een ontsteking van het middenoor zou kunnen zijn en de andere (die hier op de lijst staat zei dat het verschillende dingen kunnen zijn) beiden drongen niet aan om onmiddelijk langs te gaan?

Ze kan voor het ogenblik niet weg thuis haar man is een week weg voor het werk en haar dochtertje slaapt. Mijn man zou daar wel kunnen gaan babysitten zodat ze weg kan. Maar omdat de dierenartsen niet zeide dat ze nu moest komen weet ze het ook niet natuurlijk. Ze zeiden van morgen langs te gaan.

Ik ga straks als mijn man thuis is ff kijken bij de buurvrouw. Maar ken er natuurlijk ook niets van

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de da zou het om E cuniculi gaan Roosje moet twee keer daags behandeld worden gedurende 28 dagen. Ze eet en drinkt wel goed. Ze zat in een groepje van 3 en moest nu wel alleen gezet worden. Ze krijgt geen pijnstilling terwijl ik wel had gelezen dat dat beter wel kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel kan ik nog vertellen dat de da de boeken op zijn bureau had liggen hij had opzoekingswerk gedaan voor ze met roosje daar was. Ik heb hier dicht in de buurt nog geen konijnkundige da gevonden moet daarvoor minstens 45min rijden, wat ik in geval van nood dus zeker ga doen. Mijn da waar ik enkele weken gelden was geweest wist niet eens met zekerheid dat de ene inenting halfjaarlijks moet gebeuren en de andere jaarlijks. De da van mij buurvrouw doet dan op zijn minst de moeite voor haar nijntje. Ik heb dan ook de neiging omde volgende keer bij hem langs te gaan voor de inentingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zie de buurvrouw dat roosje minder tolt en dat er wat meer leven in zat. Ik vermoed dat ze wat beter aan het worden is.

weet er iemand vanaf wanneer je beterschap mag verwachten ze zijn nu geloof ik anderhalve week medicatie aan het geven. Ik vermoed panacur ze mogen het ook maar 28 dagen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raag me toch af of ze daadwerkelijk antibiotica heeft gekregen?

Kun je dat nog even vragen?

Bij EC kun je panacur gewoon door behandelen.

Met dit ziekte beeld is het konijntje het beste af in en warme omgeving.

Nee, dat kan niet! Loes schreef het laatst in een ander topic al, uit onderzoek is gebleken dat het risico op negatieve bijwerkingen op het beenmerg na dag 28 plots veel meer toe neemt.

Dus als dag 28 in zicht komt en ze is nog steeds niet helemaal de oude, zou ik contact opnemen met de dierenarts hoe nu verder te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .