Ga naar inhoud

Welke hooi is het beste?


Gerie

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn konijn nu Vitakraft Vita Verde plus-hooi van de dierenwinkel. Mijn konijn eet dit wel, maar ze eet er niet echt veel van. Dus ik ben er een beetje onzeker over.

Heeft iemand ervaring met dit hooi? Weet iemand of het 'goed' en/of gezond is?

Welke soorten/merken hooi gebruiken jullie? En kan iemand misschien mij een merk/soort aanraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vitakraft vinden ze hier niks, te stoffig denk ik. Timothy hooi is erg goed voor ze, de meeste konijnen vinden het ook erg lekker. Maar het timothy hooi van Beaphar (andere is niet te krijgen in Nederland geloof ik?) vinden ze hier weer minder..... Al die kleine stukjes. Het kruidenhooi van de Welkoop gaat er hier ook goed in. En van Zooplus vinden ze één of andere soort weidehooi lekker, maar ik weet niet meer van welk merk en ik zie al dat Zooplus er drie heeft..

En hooi van de boer eten ze hier ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal waarschijnlijk niet een hooisoort zijn dat het beste is, wel kun je wat onderscheid maken in de kwaliteit. Zelf geef ik 3 verschillende soorten hooi, omdat ik een hele tijd geleden ergens op een artikel ben gestuit waarin omschreven werd dat verschillende soorten hooi ook op andere manier gegeten zou worden. Zo is timothyhooi ook heel anders dan het standaard-hooi van de boer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier altijd weidehooi met daardoorheen kruidenhooi gemixt, meestal elke keer weer verschillend kruidenhooi. Mijn Flapje is niet bepaald de grootste hooi-eter hier, en het kruidenhooi gaat er ook bij haar wel goed in :) maar omdat het anders toch wel wat duur wordt, weidehooi er doorheen gemixt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht vroeger altijd de Vitakraft kruidenhooi zakken ( 500 gr.). "t is mij eigenlijk nooit opgevallen hoe weinig hooi ze eten. Ik ging dus vandaag naar de Berry ( discus) zie ik dat ze Timothy Hooi van Beaphar nieuw in het assortiment hebben. Nou ze vlogen erop af hoor de bunnies!

S&N vinden het timothy hooi veeeel lekkerder dan 't kruidenhooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Binky ook altijd Vitakraft alpenweide hooi (pakken van 5 kg) maar omdat het er de laatste tijd niet zo best uitziet (bruin en ruikt niet lekker) ben ik eens bij de Jumper gaan kijken en daar hadden ze hooi van Multifit. Daar heb ik nu 15 kg (6 zakken van 2.5 kg) van gekocht omdat het in de aanbieding was en Binky eet het hartstikke goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .