Ga naar inhoud

Te dun?


Lenthe

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik lees heel veel over te dikke konijnen maar ik kan niet zoveel vinden over wanneer een konijn nou te dun is.

En ik vroeg me nu dus af of mijn nijn misschien te dun is of niet.

Als je hem normaal over zijn ruggetje aait kun je heel duidelijk de ruggengraat voelen en ook echt die bobbeltjes erin zeg maar tellen. Is dat dan te dun? Of hoort dat?

Hij ziet er verder niet te dun uit denk ik, maar ik heb er dan ook niet echt verstand van.

Help? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor soort konijn is het? ik heb zelf een middeldwergkonijn. deze weegt nu bijna 2kilo. wat netjes is.

als ik hem over zijn rug aai voel ik ook zijn botjes. en dat hoort ook wel zo.. maar kijk maar eens op internet naar het konijnsoort en het gewicht. en dan weeg je hem gewoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laten vertellen dat hij een hangoordwerg is, maar precies weten doe ik het niet. Het is een rammetje van 18 weken oud en hij weegt ongeveer 1,5kg. (kan het niet heel goed meten want we doen het op de gewone weegschaal..) maar aangezien ik dus ook niet weet hoe zwaar hij moet gaat wegen, vind ik het lastig :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die foto's zo zie, denk ik persoonlijk dat het geen Nederlandse Hangoor Dwerg is, maar gewoon een leuk (rasloos) hangoortje. Qua gewicht komt dat ook wel overheen denk ik, omdat een NHD rond de 1500 gram weegt als ze uitgegroeit zijn en jouw konijn is nog niet uitgegroeit, maar zit al wel op dat gewicht. (Al kunnen NHD ook wel zwaarder dan 1,5 kg worden hoor.)

Hoeveel eten geef je hem? Konijnen die in de groei zijn, kunnen niet gauw te veel krijgen (wél te weinig) dus je zou hem rustig wat meer kunnen geven. Maar het is vrij normaal dat je toch wel wat botjes voelt als je je konijn aait, als je helemaal niks meer voelt zou ik me meer zorgen maken, dan is je konijn vrijwel zeker te dik.

Het ligt verder oo kwel aan de bouw van je konijn etc hoe het moet voelen dus dat is een beetje lastig te omschrijven. Wil je echt zeker zijn, zou je het eens aan een dierenarts (met veel ervaring met konijnen) kunnen vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had een hele tekst gezchrven maar had me niet ingelogd. Als je de ruggengraat goed voelt en de bolletje echt kunt 'tellen' zou ik toch naar de dierenarts gaan .

een vraag : Mijn konijn heeft wat roze rond zijn ogen, is dat erg? als je een antwoord hebt plz stuur dan reactie

xXxUszka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties!

Hij krijgt nog onbeperkt ss brokjes met hopefarm gemixt (de gekkerd vind hope farms lekkerder en eet die er tussen uit..) en twee keer per dag een bak groente.

Verder zie je helemaal niets uitsteken of wat zoiets had ik gelezen dat dat niet mocht?

Dus ik houd gewoon zijn gewicht in de gaten en kijk het even aan.

Ik ben namelijk sowieso zwaar over bezorgd.

Zo had ik net het idee dat hij over had gegeven, er lag namelijk een vreemd bruin goedje tussen de witlof. Na even zoeken kwam ik erachter dat konijnen niet kunnen overgeven..

Dus wij hier experimenteren. Het was een houtkorrel die in het water van de groentebak was gevallen :$

Dus ik houd het in de gaten en anders gaan we toch even naar een kundige da op zoek :mdr: In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de ruggengraat voelt is dat juist goed want anders is je konijn te dik.

Maar als je de rest van de botten voelt is niet goed denk ik..

wat je nu geeft dan kan je konijn niet te dun zijn;)

Waarom niet? Misschien is er wel wat mis met het konijntje.

(Ik wil niet zeggen dat jouw konijn inderdaad te dun is en dat er wat mis is met je konijntje, Lenthe, maar ik bedoel meer dat ook een konijn dat genoeg te eten krijgt, wel te dun kan zijn door bijv. wormen of een medisch probleem.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .