Ga naar inhoud

Hoe voeren jullie het hooi in een buitenhok ??


Hannelies

Aanbevolen berichten

nee hoor, ligt eraan waar je het hangt,

ik heb zekf de hooruiven eruit gehaald omdat een van mijn konijnen er uit verveling mee ging spelen en dat maakte een kabaal, maar als ze genoeg ruimte hebben doen ze dit niet.

als je het gewoon hangt aan de dichte kant van het hok is er niks mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een hooiruif

Ook gewoon aan de binnenkant van het hok

Maar ik vindt het enge dingen :$

Ze gaan erin hangen met hun pootjes willen altijd het bovenste sprietje

Ik trek het er al helemaal doorheen naar beneden nee hoor toch erop gaan hangen

Zon bal hebt ik er in gehad daar gaan ze ook alleen maar met der pootjes in zitten

Ik leg nu gewoon een paar keer per dag een pluk op de grond

Daar wordt niet gepiest en gekeuteld dus blijft schoon :P

En naar mijn idee eten ze wat meer

Maar ik vindt nog te weinig :bad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ruiven in hokken maar ook buiten de hokken.

de ruiven die aan de buitenkant hangen daar leg ik een plankje op met een steen zodat er geen water in kan komen.

en dan heb ik ook nog van die balletjes erin hangen maar ik leg ook hooi op de grond omdat mijn franse hangoren dat lekker vinden.

en idd waar ik het op de grond leg blijft het ook schoon want ze doen daar ook niet plassen of keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo te zien bijzondere konijnen. Ze eten het hier alleen maar van de vloer, ze trekken wel uit het hooiruifje om het van de vloer op te eten, maar voor de hooibal zijn ze te lui. Ik leg het dus op de middenverdieping op de vloer (we hebben een drie-etages hok: bovenin nachthok, in het midden het 'daghok' en onderin een ren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

jouw konijn zijn gewoon te kieskeurig dollie :lol:

Ja, ik vrees het ook.. Echt bloedirritant, eerst vrolijk alles uit de hooiruif trekken en dan niks meer op eten. Als ik het in de hooiballen doe gaat het beter, maar hooi dat in de hooiruif gaat kan ik net zo goed gelijk weggooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger gebruikte ik hooiballen en daarvoor ook wel eens een hooiruif die ik aan de binnenkant ophing (geen succes, makkelijk sloopbaar/ los te trekken en daardoor gevaarlijk). Maar ik hoor toch nog te vaak dat er weer een heel naar ongeluk is gebeurd met hooiruiven/ballen. Daarom ben ik overgestapt op mandjes. Ik gebruik mandjes die je bij Ikea kunt kopen, het is gemaakt van wilgentakken waardoor ze het lekker mogen slopen en opeten (en dat doen ze :he:).

Deze mandjes zijn het:

Foto-TJDBK3NT.jpg

Foto-REFDJWQR.jpg

Foto-WLFBO87L.jpg

Ze kosten zo'n 7 euro geloof ik, en dan heb je er een aantal die in elkaar geschoven zitten als het ware, het zijn verschillende maten. Ik vind ze ideaal, zeker omdat de nijnen ze ook leuk vinden! Heb ook wel eens een bloempot of schaal gebruikt.

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, die laatste foto, wat lief!

Voor het kruidenhooi 's avonds gebruik(te..) ik een mandje van The Hay Experts, maar dat mandje is eetbaar. ¬¬ en eetbaar als in "binnen een half uur opgegeten" dus. En ik bestel doorgaans maar één keer per jaar bij THE.. :P (nou ja, dat zegt ze wel, maar is inmiddels bijna toe aan de derde bestelling dit jaar.. :whistle2:)

Maar alsi k nog bij Ikea kom.. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .