Ga naar inhoud

Waar aan zie je dat een ram gecastreerd is?


Riona

Aanbevolen berichten

Bij normale rammen, doordat de ballen weg zijn. Ze kunnen ze ook intrekken, maar dan zie je de zakjes nog steeds. Ook na een castratie zijn die zakjes er soms nog, maar met het genezen, verdwijnen die grotendeels.

Tenzij je een ram hebt waarvan de ballen nooit zijn ingedaald. Dat kan ook. Om die te laten verwijderen is een buikoperatie nodig, wat erg belastend is voor het konijn, dus de kans is klein dat dat gedaan word. Maar dat kan dus, dat je een intacte ram hebt, zonder uiterlijke ballen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm raar dat ze dat niet weten,

of hebben ze hem gekregen van iemand?

ja ik vraag me ook af waar je dat aan kunt zien, maar het antwoord dus, ik ben beneiuwe of je bij mijn ex-rammen die nu een week zij gecastreerd dat over ene paar maanden nog ziet.

krijgt de ex-ram die u op het oog heeft een vriendinnetje?

en een opvang misschien kunt u daar kijken de opvangen castreren zowiezo, dan weet u dat zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ballen niet ingedaald zijn, en er dus uiterlijk geen teken is van wel of niet gecastreerd, zou de DA dan niet via een echo de ballen in de buik kunnen zien zitten? Nu denk ik wel dat je niet bang moet zijn voor nestjes, omdat sperma op lichaamstemperatuur niet goed meer is, vandaar dat ze ook 'buiten' het lichaam hangen, maar de hormonen zullen wel intact zijn, dus misschien wel de drift om constant op de voedsters te rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij rijd op alle bijde voedster en op onze andere geholpen ram die niet van hem onder de indruk is. ik ga het ook vragen wat hij er van vind en hoe je dat kan zien. maar hij rijd niet alleen op de achter vant maar ook bij de voedsters hoofdjes en via de zei kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij normale rammen, doordat de ballen weg zijn. Ze kunnen ze ook intrekken, maar dan zie je de zakjes nog steeds. Ook na een castratie zijn die zakjes er soms nog, maar met het genezen, verdwijnen die grotendeels.

Tenzij je een ram hebt waarvan de ballen nooit zijn ingedaald. Dat kan ook. Om die te laten verwijderen is een buikoperatie nodig, wat erg belastend is voor het konijn, dus de kans is klein dat dat gedaan word. Maar dat kan dus, dat je een intacte ram hebt, zonder uiterlijke ballen.

Wat ik mij afvraag, zou je niet met behulp van echografie kunnen zien of er nog ballen aanwezig zijn bij een konijn? Deze zou je ook moeten kunnen zien met behulp van echo als ze ingetrokken zijn lijkt mij. Een echo is namelijk niet echt belastend voor een konijn.

-edit- Ik zie net dat jij daar ook al aan zat te denken :')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij max is er niks meer van te zien dat er ooit iets gezeten heeft. en om te weten of het dikker is geworden moet je eerst weten hoe het er voor die tijd uitzag ;)

en dat hij elke kant van de konijnen aangrijpt om op te rijden zegt niks. Gijs was ook zeker weten gecastreerd (tenzij de DA me alleen maar geld heeft afgetroggeld en een paar hechtingen erdoor gejast heeft) en die deed dat ook bij mini (heeft hij wel moeten bezuren met een paar hapjes op vervelende plekken.......:s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hij rijd op alle bijde voedster en op onze andere geholpen ram die niet van hem onder de indruk is. ik ga het ook vragen wat hij er van vind en hoe je dat kan zien. maar hij rijd niet alleen op de achter vant maar ook bij de voedsters hoofdjes en via de zei kant.

Je bent nog niet zeker, en hij zit wel al bij je voedsters? Dat is om problemen vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehm.......een konijn heeft maar een paar seconden nodig........ mocht hij niet gecastreerd blijken te zijn moet je vanaf nu nog 4 weken wachten voor je ze kunt koppelen om eventuele zwangerschap uit te sluiten. en neem neit zomaar van de DA aan dat als hij niks ziet aan de buitenkant dat er dus ook niks zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .