Ga naar inhoud

inenten gevaarlijk?


clau

Aanbevolen berichten

Hier zijn al vele topics over geweest, de conclusie is eigenlijk altijd dat er geen conclusie is. Er zijn mensen zwaar op tegen, mensen helemaal voor, mensen die er nooit over na gedacht hebben en "gewoon" niet of wel enten. Er zijn mensen die met (vaak nauwelijks onderbouwde, verkeerd geinterpreteerde) horrorverhalen aankomen, er zijn mensen die pech gehad hebben en hun dier aan myx of VHD verloren zijn, er zijn mensen die zowel voors als tegens hebben etc etc etc.

Mijn persoonlijke conclusie is dat het inderdaad mis kán gaan, maar dat als je konijn gezond is en een goede conditie heeft, die kans niet enorm is. Ik laat ze wel enten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het risico voor een konijn dat nooit eerder geënt is, groter is hoor Mirl. Dat maakt in principe niet uit. Als Elmo gezond is, is het prima. Hij is ook nog helemaal niet zo oud.

En de kans dat een konijn dat niet geënt is, myx of VHD overleefd, is zéér klein, dat is iets dat ik wél met zekerheid kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastige is dat je die enge verhalen onthoudt, ten eerste omdat zulke dingen nu eenmaal meer indruk maken en ten tweede.. Wie opent er nu een topic met "Mijn konijnen zijn geënt en het is heeelemaal goed gegaan hoor, niks aan de hand!", in principe doet niemand dat. Terwijl de helft van de mensen op BB dat wel zou kunnen doen. En terwijl er wél een topic geopend wordt als er sprake is van een entreactie. (Wat voor entreactie dan ook, een bult of ernstig ziek..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen nooit laten enten, totdat myx hier over de vloer is geweest en al mijn konijnen (op één na!) het leven heeft ontnomen.. Ik woon in een buurt waar veel myx is dus ik laat ze nu wel enten. De kans dat ze nu myx krijgen is niet helemaal weg, maar de kans dat ze genezen is wel weer groter en daar doen we het voor:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ent ze wel, mits mijn konijnen in goede conditie zijn. Een goede, konijnkundige DA zal ze ook helemaal controleren voor hij/zij de intentingen geeft en jij als baasje hebt het hopelijk ook wel door als het niet goed gaat met je konijn. Ik zou mijzelf namelijk voor mijn kop slaan als ze ziek werden omdat ik ze niet in heb laten enten. Moet overigens zeggen dat ik mijn vorige konijnen nooit in heb laten enten, omdat ik toen niet eens wist dat dat kon. Nu ik de keuze heb kies ik er wel bewust voor om ze in te laten enten en op wat entbulten na (bij Sage alleen) heb ik geen rare dingen meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lastige is dat je die enge verhalen onthoudt, ten eerste omdat zulke dingen nu eenmaal meer indruk maken en ten tweede.. Wie opent er nu een topic met "Mijn konijnen zijn geënt en het is heeelemaal goed gegaan hoor, niks aan de hand!", in principe doet niemand dat. Terwijl de helft van de mensen op BB dat wel zou kunnen doen. En terwijl er wél een topic geopend wordt als er sprake is van een entreactie. (Wat voor entreactie dan ook, een bult of ernstig ziek..)

Ik neem aan dat de andere helft op BB vooral niet inenten? Want als die allemaal wel een ziek konijn krijgen van inenten, lijkt me dat erg veel :P

Maar ik snap je punt ja. Ik heb er voor gekozen om wel te vaccineren. Maar dan wel bij een goede dierenarts. Dus daar moet ik nog naar zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je er is altijd een mogelijkheid dat het mis kan gaan bij inenten. Ik trek even een lijntje naar de verhalen om inenten en autisme omdat ik daar zelf les over heb en bronnenonderzoek naar moet doen.

Tegenwoordig doen er ook veel horros verhalen de ronde over babies die ineens na een inenting autisme hebben enzo.... Tis naar, een kind met autisme, maar helaas kan dat neit aan de enting liggen, er is megaveel onderzoek gedaan naar dat soort dingen en toch doen dan ineens enge verhalen de ronde. Het meest idiote aan de verhalen is, en daaraan zie je dat een leek ze bedenkt of verteld, dat autisme met geen mogelijkheid kan worden vastgesteld voor het 2e levensjaar en pas met zekerheid rond het 3e levensjaar omdat een kind dan pas echt zijn spiegelneuronen (die dingen die ervoor zorgen dat je je in een ander kan verplaatsen) ontwikkeld.

De meeste ouder claimen dat hun kinderen na de 1e inentingen ineens autistisch verdrag vertoonden, wat je dus nog niet kan zien als ze 6 maanden oud zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat de andere helft op BB vooral niet inenten? Want als die allemaal wel een ziek konijn krijgen van inenten, lijkt me dat erg veel :P

Uiteraard :P

Overigens ís er wel degelijk een mogelijkheid dat je konijn ziek wordt van de enting, dat is ook wel aan te tonen, maar als je een gezond konijn hebt is die kans klein. Autistische konijnen heb ik verder nog nooit van gehoord :he::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook mijn twijfels. Mijn eerste konijntje werd ong. 2 weken na het enten doodziek, dierenarts wist niet wat het was en na een week flink bijvoeden hebben we hem moeten laten inslapen. We vroegen of het van het enten kon komen en hun zeiden van niet. Maar uitzondering is altijd mogelijk. Toch heb ik besloten mijn tweede konijntje wel in te enten. Maar ook hier, nu 3 weken later, weer een ziek konijntje. gelukkig konden ze nu wel helpen en lijkt het aardig goed te gaan, maar de schrik zit er goed in. De dierenarts denkt echter dat het om toeval gaat. Ik weet het echt niet. Maar ik zou mijn volgende konijntje denk ik wel weer laten enten. Want aan die naare ziektes gaan zo sowiezo dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .