Ga naar inhoud

water


Dribbel76

Aanbevolen berichten

We hebben nu een maand onze konijnen. Op advies van de opvang zijn we begonnen met een drinkbakje. I.v.m. stress. Een drinkbakje was makkelijker. Die hangt aan het gaas. We verschonen en/of vullen het drie keer per dag.

Er hangt ook een fles van 600 ml. Maar daar doen ze niks mee. Heel af en toe in het begin heb ik ze aan zien drinken. Twee liksjes of zo. I.p wil ik van dat drinkbakje af. Omdat er toch regelmatig wat hooi of stro invalt. Hoe pak ik dat aan. Meteen weghalen of af en toe weghalen en voor de nacht terug hangen.

Wat zouden jullie doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das een goed idee :mdr:

Dat ruiken ze wel

Bij ons hadden we eerst het drinkbakje weggehaald, maar toen begonnen ze bij ons nog niet te drinken. Daarna hebben we het uiteinde van het drinkflesje ingesmeerd met banaan en kregen ze het principe door. Later zonder banaan gingen ze uit het drinkflesje drinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kleintje dronk nog niet uit een flesje, vond het heel irritant want ik vind bakjes ook niet praktisch en niet fris. Dus toen maar een (klein) bakje in het hok gezet en die niet gelijk bijgevuld als ie half leeg was, ze kĆ³n er dan wel uit drinken maar ja dan moet je je kop er zo in steken enzo.. Op den duur werd er, ook als ie vol was, vaak niet meer uit gedronken en vorige week zĆ”g ik haar ook voor het eerst uit een flesje drinken. Sindsdien vul ik het bakje niet meer. (Moet het alleen nog wel uit het hok halen.. :P)

Maar ik had dus ook twee konijnen die gewoon uit flesjes dronken er bij zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle konijnen vinden banaan lekker. Anders kun je altijd nog iets anders doen, honing heb ik ook wel eens van gehoort. Ik zou eerder een bakje doen hoor. In een bakje bevreist het water ook wel in de winter maar lang niet zo snel als het flesje. Ik heb zo'n bakje dat in een ring zit aan de muur, dus niet op de grond, zo komt er ook geen stro, hooi of wat dan ook in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Ferplast Sippy flesje (zie foto) dat lekt niet tenzij de konijnen zoals bij mij er tegenaan gaan liggen (ik kon 't niet hoger hangen :)).

Bovendien als voordeel dat het makkelijk aan de binnenkant van m'n hok te schroeven was, (ik heb voor de tralies een glasplaat nu dus daar kon hij niet meer aan hangen).

0180000695.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle konijnen vinden banaan lekker. Anders kun je altijd nog iets anders doen, honing heb ik ook wel eens van gehoort. Ik zou eerder een bakje doen hoor. In een bakje bevreist het water ook wel in de winter maar lang niet zo snel als het flesje. Ik heb zo'n bakje dat in een ring zit aan de muur, dus niet op de grond, zo komt er ook geen stro, hooi of wat dan ook in.

Die van mij niet! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ze er zeg maar naartoe lokken?

je zou eens met de zoekfunctie kunnen zoeken naar "leren uit een fles te drinken"ofzo.

ik heb onder mijn drinkfles gewoon een bakje gezet voor als hij lekt.

ik heb een fles van 1l met twinball (rode dop) en een van een halve liter met een groene dop.

nu heb ik de groene dop op de 1liter fles gezet omdat de groene minder lekte dan de rode.

tegen het bevriezen kan je toch al wel wat doen. Ik ga de 1liter fles tot de helft vullen (dan is er een groter oppervlakte water dan als ik de kleine fles gebruik) en daar wat isolatie rond en een sok zodat ze de isolatie niet gaan opvreten. als je de fles vult met lauw water zal het ook minder snel bevriezen aangezien je dan al een soort "binnenwarmte" hebt (net als bij kleren, dan heb je de lichaamstemperatuur)

ook ga ik mijn fles binnenhangen uit de wind en de vrieskou. en eventueel nog een drinkbakje zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de tips. We hebben gisteren de ren ingepakt met plexiglas. Wel keurig maar twee kanten en twee kanten opengelaten. Maar ze kunnen nu met alle weertypen buiten zitten. In de lente gaat het er weer af. Maar het flesje moest wel verhuisd worden. Ik heb vandaag geprobeeerd of ze banaan lusten en dat wat een groot succes. Dys ik ga als ik donderdag de hele dag thuis ben eens even proberen. Bakje weg en flesje (tuitje) met banaan insmeren.

Ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet ze er zeg maar naartoe lokken?

je zou eens met de zoekfunctie kunnen zoeken naar "leren uit een fles te drinken"ofzo.

ik heb onder mijn drinkfles gewoon een bakje gezet voor als hij lekt.

ik heb een fles van 1l met twinball (rode dop) en een van een halve liter met een groene dop.

nu heb ik de groene dop op de 1liter fles gezet omdat de groene minder lekte dan de rode.

tegen het bevriezen kan je toch al wel wat doen. Ik ga de 1liter fles tot de helft vullen (dan is er een groter oppervlakte water dan als ik de kleine fles gebruik) en daar wat isolatie rond en een sok zodat ze de isolatie niet gaan opvreten. als je de fles vult met lauw water zal het ook minder snel bevriezen aangezien je dan al een soort "binnenwarmte" hebt (net als bij kleren, dan heb je de lichaamstemperatuur)

ook ga ik mijn fles binnenhangen uit de wind en de vrieskou. en eventueel nog een drinkbakje zetten.

Probleem met flesjes en bevriezen is dat eerst het (water in het) tuitje bevriest. Met de meeste van jouw maatregelen voorkom je dat het water in de fles bevriest, maar als het tuitje bevroren is maakt dat niet uit want dan komt er niks meer uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .