Ga naar inhoud

Konijn poot gebroken, wat nu?


leoni1984

Aanbevolen berichten

hallo,

Sinds vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn voedster haar pootje heeft gebroken.

Ik heb wat rond gekeken en ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn, ik ken alleen geen goede DA die ik hierin vertrouw.

Heeft 1 van jullie enig idee welke dierenarts of dierenkliniek hier betrouwbaar en professioneel mee is?

Ik wil absoluut niet dat mijn voedster word ingeslapen!

Dat was namelijk het eerste wat een dierenarts hier uit de buurt mij vertelde!

Iemand enig idee in de regio nijmegen/wijchen?

Alvast Bedankt!

Groetjes

Leoni

aangepast door leoni1984
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijntje met een gebroken pootje gehad, het pootje was op verschillende plekken gebroken en het bot had verschilende zenuwen doormidden gesneden, dus dat pootje is geamputeerd. Mijn konijntje kon erg goed leven met maar drie pootjes.

Ik heb nog nooit gehoord dat een pootje gegipst geworden is, maar er kan sowieso wel een pin in het bot gezet worden of soms is alleen (klein-)hok rust ook al genoeg.

Ook pijnstillers is nu niet overbodig. Eet ze nog goed?

Gewoon even naar de dierenarts gaan dus, je zou even kunnen kijken in de lijst met konijnkundige dierenartsen.

aangepast door raylaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nijmegen is Rutger Reurings van Dierenkliniek Dukenburg je beste keus denk ik. Dat is ook nog eens dicht bij Wijchen.

De kliniek zit meteen naast het winkelcentrum, dus je kan gewoon je auto in de parkeergarage van het WC zetten (50 ct per uur) en dan aan de kant van pakeergedeelte 4/5 de garage uitlopen en dan is het nog iets van 25 meter naar de kliniek. Ik rij zelf altijd via de ingang van Zwanenveld, een afslag verder dan het WC want dan kan je meteen ook aan die kant de garage in en hoef je niet de hele garage door.

Als je belt voor een afspraak dus wel erbij zeggen dat het tijdens het spreekuur van Rutger moet zijn.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nijmegen is Rutger Reurings van Dierenkliniek Dukenburg je beste keus denk ik. Dat is ook nog eens dicht bij Wijchen.

De kliniek zit meteen naast het winkelcentrum, dus je kan gewoon je auto in de parkeergarage van het WC zetten (50 ct per uur) en dan aan de kant van pakeergedeelte 4/5 de garage uitlopen en dan is het nog iets van 25 meter naar de kliniek. Ik rij zelf altijd via de ingang van Zwanenveld, een afslag verder dan het WC want dan kan je meteen ook aan die kant de garage in en hoef je niet de hele garage door.

Als je belt voor een afspraak dus wel erbij zeggen dat het tijdens het spreekuur van Rutger moet zijn.

Niets aan toe te voegen, de beste keus hier in de omgeving.

Succes, je konijntje is daar in de allerbeste handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vannacht alsnog met haar naar de dienstdoende dierenarts geweest, omdat ze piepte van de pijn :(

Deze constateerde dat haar poot mooi was gebroken! Ze heeft dit kunnen spalken en heeft me pijnstillers meegegeven.

Het is nu afwachten hoe het gaat. Daar kwam ook nog eens bij dat ze tijdens haar "ongelukje" is blijven hangen met haar " duim" als het ware. Deze nagel was dus helemaal uitgescheurd. Dit heeft waarschijnlijk de meeste pijn veroorzaakt.

De Dierenarts heeft de nagel geheel verwijdert en de wond schoon gemaakt. Ze zit nu rustig in haar kooi. Ze eet goed, en ze is al veel actiever dan voorheen. Dus het ziet er nu goed uit! Het blijft afwachten, anders word idd het pootje alsnog afgezet.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

Leoni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .