Ga naar inhoud

Castratie


Mvrcarlaa

Aanbevolen berichten

Ja a.s maandag is het zover. Puk wordt gecastreerd !!

Vindt het toch een beetje zielig, maar erna zal hij gekoppeld worden :mdr:

Zijn der een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden ?

- een handdoek meenemen voor bij de DA, als hij gecastreerd is dat ze dat erin doen ?

- in zijn kooi als ondergrond ook een handdoek gebruiken ?

- De laminaat hier helemaal reinigen/ontsmetten ?

- Alsnog gewoon biks/hooi meegeven naar de Dierenkliniek, ook water ?

- De ene DA geeft aan 2 weken te wachten met koppelen maar de ander zegt weer 4 á 6 weken, wat is het beste ?

Het zijn meschien wat veel vragen, maar wil het liefst alles zo goed mogelijk doen natuurlijk :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de DA had ik voornamelijk hooi en een beetje komkommer en een worteltje meegenomen, ze eten groen vaak eerder dan biks. Water hadden ze daar maar ik heb ook zijn eigen drinkfles meegebracht. Een handdoek hadden ze daar maar in de vervoersmand had ik wel een handdoek gelegd.

Verder thuis op handdoeken. Laminaat had ik verder niets aan gedaan. Na een dag mocht hij langzaam aan weer uit de kooi.

Twee weken dan is hij zéker weer onvruchtbaar, na 6 weken zijn alle hormoontjes eruit. Ik zou het op gevoel doen, bepalen wanneer je weer gaat koppelen.

Wel altijd spannend, maar meestal gaat het prima en kun je hem vrij snel na de castratie weer ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt vast goed en het is voor een goed doel!

Als je enorm zenuwachtig bent, kan je natuurlijk ook nog dwangvoeding en darmstimulerende middelen meevragen als dat je een zekerder gevoel geeft. Normaal gesproken niet nodig, maar altijd goed om in huis te hebben voor het geval dat hij wat minder snel van de narcose herstelt (of wordt het onder plaatselijke verdoving gedaan?).

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij Mystique's castratie denk ik zowat alles niét gedaan wat wel moet.

Ik had geen eten mee in zijn draagmand, noch drinken. En toen ik hem ging ophalen zei de DA dat pijnstilling niet nodig was.

Het enige wat ik goed had was een handdoek in de draagmand.

Nu was het geen ramp dat hij geen eten of drinken had, want ik ben hem heel vlug mogen gaan ophalen,

en toen hij thuiskwam begon hij meteen te eten en te drinken.

Eens hij thuis was heb ik wel alles volgens het boekje gedaan.

Ik had er gewoon niet bij stilgestaan dat er bv eten en drinken meemoest bij de DA.

Het komt zeker en vast goed met Puk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem op haalt is soms ook een kruikje lekker voor ze, meestal gaan konijnen na de operatie in een couveuse om ze warm te houden, tijdens de operatie koelen ze af. toen ik nog bij de dieren arts werkte was het bij ons 3 weken dat je ze volledig onvruchtbaar waren. Ze zeggen ook wel dat het nog langer kan duren. k heb verschillende dierenartsen gesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben puk vanmorgen naar de DA gebracht, hij werdt eerst even gecontroleerd.

En alles was verder goed, dus hij mocht daar blijven.

Toen we terug naar de auto liepen sprongen der tranen in mijn ogen, laten we het der maar op houden dat het de zwangerschap horrormonen zijn :P

En nu maar wachten, en wachten, en wachten.....................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft het er niet op te houden dat het zwangerschapshormonen zijn hoor ;) Het grote deel vd mensen hier die hun konijntje weg brachten voor castratie hebben een paar traantjes gelaten :)

Wat heb je precies afgesproken? Wanneer hoor je iets? Bellen zij of moet jij bellen?

Ja klopt, maar het was wel een leuk excuus natuurlijk haha....

Om tussen 14:00 / 14:30 moet ik even bellen, en dan spreken we een tijd af om hem op te halen.

Dus dat wordt wachten, en wachten en nog eens wachten......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb zojuist net even de vaat gedaan, en begin zodadelijk aan de kooi van Puk en als ik dan toch bezig ben, dan gelijk even stofzuigen en dweilen....

Heb gister speciaal bad/handdoeken uitgewassen voor in de kooi, Straks ook nog wat lekkere groenten klaarmaken.....

nou het is alweer bijna 1 uur....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist net gebeld '' kon echt niet wachten t/m 14:30 ''

De castratie is goed gegaan en hij is ook al goed wakker.

De DA melde wel dat we na 17:30 konden komen dan kan één collega nog even praten of wat der wel of niet mag gebeuren.

ook ivm verzorging etc.

Vindt het zelf wel fijn dat ze daarover een gesprekje plannen....

Heb net zijn kooi schoongemaakt, en als ondergrond een grote bad/handdoek erin gelegt.

Zo nu maar lekker verder poetsen want Snuifje en Kenji hebben weer is met de toilletjes gegooid :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is terug !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Hij heeft net één blaadje witlof gegeten, de rest heeft hij laten liggen.

Heb meteen even lekker vers hooi in zijn kooi gedaan en de biks staan der natuurlijk ook in.

Puk stond net de hele tijd tegen zijn kooi alsof hij eruit wou, maar daarmee moet hij toch nog even geduld hebben.

Hij is ook goed wakker dat zij de assistente zelf ook al en naast hem staat pluisje, dus daarvan ging hij ook meteen wat aandacht zoeken hihi zo lief.

Hij heeft een AB kuur gekregen : Sulfatrim ® drops, 2x daags 1ml

Daarmee beginnen we morgen want voor vandaag heeft hij het zojuist bij de DA gehad.

Manlief wou vanavond naar vrienden, maar ik wil thuis blijven en puk goed in de gaten houden.....

Nu nog even wachten en dan kan hij gekoppeld worden :D

Dus ik blijf lekker thuis :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .