Ga naar inhoud

Castratie Truffel


SpecialEdition

Aanbevolen berichten

Truffeltje word volgende week dinsdag gecastreerd.

Nu zit Truffel lekker in een buitenhok en ik heb hier op bb gelezen dat

een konijn na de castratie een paar dagen binnen moet blijven.

Maar kan hij na een weekje als alles goed gaat dan weer gewoon naar

buiten in de kou?

(over een maand krijgt hij trouwens eindelijk zijn vriendinnetje!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij onder lokale verdoving wordt geholpen en niet veel last erna heeft kan hij denk ik wel gelijk naar buiten

Wel in de gaten houden dat hij weer gaat eten

Een week binnen en dan weer in de kou lijkt me niet zo goed

Misschien schuur of garage

Vraag het na bij de dierenarts dan weet je het zeker

Succes voor dinsdag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een week in een warme woonkamer en daarna weer naar buiten is een slecht idee. Heb je een koelere plek in huis (bijvoorbeeld een bijkeuken)? Dan kan je hem daar met een kruikje laten bijkomen. Kruikje weghalen zodra hij zelf zijn temperatuur weer op peil kan houden. Als hij snel herstelt kan hij misschien snel genoeg terug naar buiten. Een week in huis (ook op een koele plek) lijkt me wat lang, ik zou dan toch bang zijn dat de overgang te groot is. Maar een en ander hangt ook af van de buitentemperatuur op het moment dat hij weer naar buiten gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rammetje in januari laten castreren, Ć©Ć©n nacht op een normaal onverwarmde kamer waar de verwarming nu dan even aan had gestaan gehouden, met kruikje, volgende dag naar de garage en dag daarna weer naar buiten. Een week in de woonkamer is inderdaad echt geen goed idee, dat is voor hem eerst te warm en daarna buiten is het te koud..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, een week leek mij ook al vrij lang. We hebben wel een zolder waar het wat frisser is. Daar staat het raam eigenlijk altijd open en de verwarming hebben we tot nu toe nog niet aangehad.

Maar dan maken we daar een tijdelijk verblijf voor hem en als het dan goed gaat dan zou hij donderdag weer naar buiten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gaat goed met Truffeltje! Mocht hem gister tussen 2 en 4 ophalen.. Ik was er natuurlijk 5 voor 2 al :P

Bij thuiskomst hebben we hem in zijn ren gezet op zolder en hem rustig bij laten komen. Een kruikje erbij gedaan en natuurlijk

lekker vers hooi, zijn biksjes en een worteltje. Ben regelmatig gaan kijken en hij kwam graag naar me toe voor aandacht.

Gisteravond had ie ook al zijn worteltje gevonden. Vanmorgen zat ie al wat biksjes te eten en zijn hooi was ook al goed op!

En hij is ook weer goed actief :P Hij haalt de ren met handdoeken goed overhoop :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gaat helemaal prima! Hij doet zijn behoefte weer netjes op zijn bakje.

Gisteraovnd heeft ie heerlijk gesmuld van een andijvie, witlof en wortelschotel :) En zijn bikjes waren ook helemaal op.

Zijn poepjes zien er ook goed uit.

Dus zou ik hem vandaag weer terug in zij huisje kunnen zetten?

(zoja kan het hooi en Russelsbedding als bodembedekking gewoon blijven liggen of moet ik dat vervangen voor een fleecedeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .