Ga naar inhoud

Darmen overstuur


miek&pluk

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Als ik thuis zit, en het is heel stil, en mn konijntje begint te drinken, dan lijkt het net of zn darmen overstuur zijn, zo veel geluidjes komen er af en toe uit,

En vaak heeft ie ook plakpoep,

Wat kan ik hier aan doen? Misschien ander eten, wat beter is voor de darmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of die geluidjes perse slecht zijn hoor. Als je helemaal NIKS meer hoort is het ook niet goed want dan ligt de boel stil.

Maar plakpoep is niet zo goed. Wat voor eten krijgt je konijn allemaal? Wat voor brokken, welk merk, hoeveel? Krijgt hij ook groente, zo ja, wat voor en hoeveel? Eet hij goed hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn ene vlaamse reus flink aan haar fles lurkt klinkt het ook een beetje als een gootsteen die doorloopt :) Is nooit anders geweest, dus ik maak me er niet zo'n zorgen om, het mannetje maakt ook geluidjes bij het drinken, maar minder.

Plakpoep is natuurlijk niet goed, maar volgens mij hoeft dat niet in principe niet met elkaar in verband te staan, mijn konijnen hebben nooit plakpoep.. Zijn het blinde darm keutels of echt dunne ontlasting?

En verder wat Dollie allemaal vraagt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het buikje opgezet?

geef veel minder groenvoer en biks en goed veel hooi.

geef ook een fles *hooithee* ipv water

Als het niet over is morgen, direkt naar de DA

*hooithee* breng water aan de kook en doe er een pluk hooi bij. Laat afkoelen evt. au bain marie als het snel moet gaan, en vis het hooi eruit. Na de bereiding is de thee minimaal 12uur houdbaar in de koelkast.

Best maken in hoeveelheden dieje konijn ongeveer drinkt op 1 dag. bijv als je konijn 230ml per dag drinkt, maak je 250ml ongeveer.

Als je echt groenvoer wil geven, geef dan selderij, dit bevat veel vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier heel veel haha,

gewoon gemengt voer, met biksjes erin, en knabbel sticks,

Groenvoer ook, sla en andijvie vinden ze lekker

En ook nog van die stengels die je in de kooi kan hangen vinden ze erg lekker

(Krijgen ze niet allemaal tegelijk natuurlijk ;-))

Hooi eten ze goed, misschien moet ik het is gewoon bij hooi en water houden, en wat biksjes misschien

Groetjes moi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier heel veel haha,

gewoon gemengt voer, met biksjes erin, en knabbel sticks,

Groenvoer ook, sla en andijvie vinden ze lekker

En ook nog van die stengels die je in de kooi kan hangen vinden ze erg lekker

(Krijgen ze niet allemaal tegelijk natuurlijk ;-))

Hooi eten ze goed, misschien moet ik het is gewoon bij hooi en water houden, en wat biksjes misschien

Groetjes moi

Dit allemaal kan een grote oorzaak zijn

Gemend voer is niet bepaald goed, sla en van die knaagsticks zijn ook niet goed,

Ik zou langzaamaan over stappen op konijnenbiks, hooi en wat ander soort groenvoer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .