Ga naar inhoud

Gecastreerd konijn zit steeds bij zijn wond


PatriciaK

Aanbevolen berichten

Hallo,

vanmiddag is Buddy gecastreerd. Alles is goed gegaan en hij heeft alweer een stukje wortel gegeten, en is alweer goed levendig, alleen hij zit nu steeds tussen zijn achterpoten. Ik weet niet of hij daar likt of bijt, hij doet het steeds weer en krijg het niet voor elkaar dar hij ermee stopt. Is dit normaal? Ik ben bang dat de wond zo weer open gaat namelijk. Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik het gewoon laten doen en geen aandacht aan besteed en geprobeerd konijn af te leiden met extra lekker voer op diverse plaatsen en geen bix in bakje geven maar in het schone stro zodat hij moeite moet doen om het bij elkaar te zoeken i.p.v. uit een bakje te eten. Moest het ook nog een aantal dagen met betadine schoonmaken maar omdat mijn vlaam echt niet makkelijk is heb ik dat niet gedaan. Spuit langdurige antibiotica gehad en dagelijks schone ren met wilgentakken en voer en zo is hij de periode heel makkelijk en vlot doorgekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zo'n kap ziet er idd wel erg grapsig uit :P

Maar meneertje loop hier alweer vrolijk in de kamer rond te huppelen, alsof er niks gebeurt is. Heeft zijn bakje helemaal leeggegeten. Gelukkig, want ik zag wel tegen de nacht op, omdat hij er steeds bij zat. Maar het is een echte bikkel :yes: Ik heb trouwens ook geen antibiotica of andere medicijnen meegkregen van de dierenarts. Ze zij dat dat niet nodig was?? Vooralsnog verloopt alles voorspoedig mag ik wel zeggen :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .