Ga naar inhoud

Last van veel plakkende en stinkende blindedarmkeutels


Pipje

Aanbevolen berichten

Mijn mannetjes konijn heeft nogal veel blindedarm keutels, en hij eet ze niet op. Ze stinken echt heel erg en blijven overal op ons laminaat en in de kooi plakken. Ze krijgen hooi en biks te eten. Eerst kregen ze ook wel witlof en peterselie maar daarvan kreeg Dinkie ( rammetje ) nog meer blindedarm keutels, dus daar zijn we nu maar mee gestopt.

Heeft iemand enig idee of dat zo hoort te stinken? En is het normaal dat mijn mannetjes konijn zijn keutels niet op eet, maar er juist graag in ligt? Mijn hele kamer ruikt ernaar en ik blijf het maar opruimen, dus het is best wel irritant. Met mijn vorige konijn Pip had ik hier nooit last van.

aangepast door Pipje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eten alles wat maar los en vast zit, maar ik denk dat ik wat ga minderen met de biks zodat ze wat meer hooi gaan eten. Ze zijn echt dol op biks. Het is geen raszuivere dwerg, het is een kruising tussen een teddy dwerg en een dwerg albino, en komt uit een oeps nestje.

Voor zover ik weet heeft mijn voedstertje bijna geen BDK's of ze eet ze op voordat ik het zie. Maar zij heeft wel de meeste "normale" keuteltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .