Ga naar inhoud

gelige afscheiding


Hannnneeee_

Aanbevolen berichten

Bewaar de 'hoopjes' zodat ze mee naar de DA kunnen en hij het kan onderzoeken. Het klinkt een beetje als hele dikke urine door blaasgruis. Misschien dat het daarom steeds maar kleine beetjes zijn omdat het er niet goed uit kan. Maar misschien heeft je konijn ook een blaasontsteking erbij. In beide gevallen kun je het beste naar je DA gaan.

Wordt ze ineens heel slecht (stil liggen, ophouden met eten, trillen) dan moet je onmiddellijk naar een DA.

Als het dat is dan zijn daar zover ik weet geen normale medicijnen tegen maar wel hele goede alternatieve medicijnen. En je zal haar dieet moeten gaan aanpassen op een lager calcium-gehalte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan konijnen met bijv. teveel calcium in de urine, merk je verder ook niets.

Ze ogen helemaal gezond. Om blaas- & urineproblemen uit te sluiten, zou ik mss toch even een urineonderzoek laten doen als ik jou was.

Zo had Zazou ook wittige troebelige urine. Uit urineonderzoek is gebleken dat hij teveel calcium binnenkreeg.

Door alleen zijn voedingspatroon te veranderen, heb ik dit probleem kunnen verhelpen, omdat ik er optijd bij was.

Blaasproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn bij konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .