Ga naar inhoud

Hoeveel eet Vlaamse reus?


dorah

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb zojuist een Vlaamse reus gezien waar ik helemaal verliefd op ben geworden.. Maar ik heb al 6 konijnen (normale afmeting :)

Heb wel 'n lekkere grote tuin van 13/6 m waarin ze kunnen lopen.

Ik vroeg me af hoeveel 'n Vlaam eet ten opzichte van een ander konijn.. Ik geef nu zo'n 3x per dag biks, 'n half bakje per konijn, en de man waarbij de Vlaam zit zei dat hij slechts 2x per dag een schaaltje voer geeft (terwijl hij toch inmiddels al erg groot is).

Ik hoor het graag,

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het handig om te vermelden hoeveel je jouw konijnen precies geeft. Een half bakje kunnen wij niet zo veel mee, wij wegen niet in handjes of bakjes maar in grammen. Als je wil weten hoeveel de Vlaam ten op zichte van jouw konijnen zou eten, moet je eerst even wegen hoeveel jouw konijnen krijgen.

Verder geldt voor een Vlaam hetzelfde als voor een normaal konijn: Ongeveer 25 gram per kg. Een Vlaam weegt minimaal 6 kg, vaak meer, dus ik denk dat je moet rekenen op toch minstens zo'n 200 gram biks per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .