Ga naar inhoud

OPROEPJE: Castratieleeftijd Konijnkundige Dierenartsen


ZaZa

Aanbevolen berichten

Een aantal leden heeft ervaring dat hun dierenarts al castreert op het moment dat de balletjes zijn ingedaald, in plaats van pas met 5 of 6 maanden.

Nu wil ik eens proberen of het lukt DIT aan te geven bij dierenartsen die in deze lijst staan: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Dus kom maar op als jouw dierenarts, die in deze lijst voorkomt, ook castreert zodra de balletjes zijn ingedaald.

Het mag hier in dit topic, maar ook via pb.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dilema je moet wel zeker weten 3 maanden castreren en ballen gedaald.( anders zegt de da als nog nee)

Anders heeft het geen zin....als je mijn da belt en zegt ram drie maanden zegt ze doodleuk kom over 3 maanden maar voor castratie.

terwijl ik zelf rammen aanbied van 14 weken, ballen gedaald castreert ze zonder probleem.

Daarom geef ik mijn konijnkundige maar niet op....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cindy: de vraag is ook: castreert jouw dierenarts vanaf het moment dat de ballen zijn ingedaald, of pas met 5-6 maanden?

De jouwe doet het dus als de ballen zijn ingedaald, die weet de leeftijd niet en castreert toch....

Ik zie nergens staan ''3 maanden'' waar jij het over hebt.

Al zou het konijn met 10 weken (bij wijze van dan hè) al de ballen ingedaald hebben en je bied hem aan voor castratie en de dierenarts castreert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op de ballen dalen in rond de 3 maanden......dit is de vraag castreerd je dierenarts zodra de ballen zijn ingedaald....

Ja zeg ik dan mijn dierenarts castreerd dan maar ......als mensen mijn dierenarts bellen voor castratie ballen zijn ingedaald en ze vraagt altijd naar de leeftijd van het dier blijkt 12 of 14 weken te zijn.....zegt ze dus kom over 3 maanden maar terug.

Dat doen veel dierenartsen namelijk!

Hoe ......wil je het hebben dan?

Ik zeg nooit de leeftijd.....dus castreerd ze voor mij zowie zo.

Maar andere mensen die ik naar haar heb doorgestuurd komen elke keer bedropen via de mail terug dat ze dus niet castreerd met 14 weken.

En zo bedoel ik het .....dit is een belangerijk gegeven voor de mensen die een ram en voedster hebben waarvan de ram graag optijd geholpen moet worden.

Anders zit de ram 3 maanden alleen weg bij zijn vriendin. En moet je koppelen waar anders geen sprake van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA staat er helemaal nog niet tussen. Het is ook nog een best nieuwe praktijk in Hilversum. De website is http://www.dierendokters.com/dierenkliniek-dierenarts-hilversum.html en de KKDA is Erik Heylen. Daarbij weten de anderen ook onwijs veel van konijntjes af dus als ik een keer bel krijg ik altijd goed advies.

De DA "doet" ook alle konijntjes bij konijnenopvang Jamies dus helemaal daarom zeker een goede!

Mijn koppeltje konijntjes (voedster en ram) zijn beiden met 3 maanden gecastreerd en dat is helemaal perfect gegaan, toen ik ze kwam ophalen waren ze alweer aan het poepen en eten.

Ze geven aan dat het kan zodra de balletjes ingedaald zijn, dus in ons geval kon dat mooi met 3 maanden al :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand ook of in de buurt van Groningen een konijnkundige dierenarts zit die met 3 maanden castreert? Mijn voedstertje is nu bijna 3 maanden en mijn rammetje is 3 en half maanden oud. Dus hij moet eigenlijk wel gecastreerd worden nu, ik vind het zo zielig als ik ze uit elkaar moet halen, het zijn zulke goeie vriendjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne castreerd ook vroeger,ik weet niet of alle DA's die er werken t doen maar in ieder geval

Drs. M.A. Widdershoven

Maar wel als alles in orde is om het te doen,hij let daar echt op.

hij werkt bij:

Stad & Land Dierenklinieken

Amsterdam

heemstede

badhoevedorp

aangepast door wencke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .