Ga naar inhoud

Muizengif


kortom

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Heckles is vanavond ontsnapt, iets wat - als er geen muizengif lag - niet zo erg was. Hooguit vervelend (kabels knagen), maar nu wel erg vervelend kan zijn als Heckles aan de muizengif is gekomen...

Ik heb mijn konijn zojuist op advies heel veel water gegeven (in een bak), waar ze gretig van dronk. Maar wat kan ik nog meer doen, behalve haar goed in de gaten houden, ter voorkoming van erger. Het zou natuurlijk goed kunnen dat Heckles niks gegeten heeft hoor. Maar als dat wel zo is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja absoluut doen! Ik heb vorige week een paar inieminie muizenkeuteltjes in de keuken ontdekt dus gekeken wat er mogelijk is en ik kwam overal op internet tegen dat muizengif onwijs slecht is voor al je dieren (tja... het is bedoeld om muizen te doden :s)

En niet om je bang te maken maar dit staat er op konijnenforum:

Rattengif - is dodelijk! (dier krijgt interne bloedingen en stikt uiteindelijk in zijn eigen bloed)

Gaat dan wel om rattengif, maar daar zal niet onwijs veel verschil in zitten denk ik?

Hoop voor je dat er niets aan de hand is en ze er niet van gegeten heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen een DA bellen, de kan je zeggen wat je moet doen. Misschien met Norit aan de gang ofzo, ik heb geen idee, maar vraag het onmiddellijk aan een DA!!! Je weet wel niet zeker of het konijn ervan gegeten heeft, maar als het zo is gaat hij een hele onaangename dood tegemoet (net zoiets als dood gaan aan Ebola lijkt het me...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muizen- en rattengif moeten ze gewoon verbieden! Het is een afschuwelijke dood voor de diertjes, en dat in een land waar de meest afschuwelijke criminelen, verkrachters en pedofielen met de grootste zorg behandeld moeten worden :arf:

*sorry, off topic, weet het* :$

Off topic, maar wel een terechte opmerking!

Laten de mensen die dit spul willen gebruiken eerst zelf maar een paar hapjes nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen muizen en ratten gif is gewoon dodelijk voor konijn....naast de handicap dat een konijn niet kan braken....is ie ten dode opgegeven.

Als het zo zou zijn, ook norrit werkt hier niet mee. Immers het goedje gaat door het lichaam en scheid de stoffen die dodelijk zijn af.

Een hond of kat zou nog te redden zijn.....bij gelijk ingrijpen door arts. Maar ook die zaken lopen vaak fataal af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .