Ga naar inhoud

Konijn 3-4 weken: gevonden


santa_6396

Aanbevolen berichten

Heb nood om het van mij af te schrijven en om soorteglijke verhalen te horen ...

Gisteren kwam er een buur bij mij aanbellen: zijn katten waren met een jong konijntje aan het spelen. Ik ben er gelijk mee naar de dierenarts gegaan. We hebben het gehydrateerd want was uitgedroogd ... Ik heb het ginder gelaten, zodat de dierenarts het in het oog kon houden en mssn iets meer kon doen dan ik.

Vandaag, deze ochtend heel vroeg konijnenmelk gaan halen want adhv een tabel op konijnenbelangen, konden we afleiden dat het beestje 3-4 weken is. Daar ging ik dan aan de slag om melk proberen te geven, maar was meer een brei dan iets anders, maar het konijntje deed toch aanstalten om te eten. Wat het beestje wel voorheeft is dat het omvalt... Als je het zo wilt leggen valt het op zijn zij ... mijn dierenats denkt aan een hersenschudding/hersenbloeding.

Belnagrijkste is nu zien dat het diertje genoeg melk binnenkrijgt denk ik ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zit bij de dierenarts, ik heb sinds vanmorgend poedermelk, hij heeft al een beetje gedronken maar pakte wel direct de speen vast en was ineens "wakkerder" toen ik hem de speen gaf. Maar mijn manier van melk te geven is nog niet helemaal op punt ;) hopelijk lukt het ons (het konijntje en ik) beter vanavond!

Hij is nog heel erg slapjes, hij kan zich nog niet rechthouden, maar is niet abnormaal voor een konijn van 3-4 weken, heb ik menen te verstaan?

Soit, ik doe mijn best en hou jullie hier op de hoogte, als iemand nog tips heeft altijd welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat een konijn van 3 a 4 weken toch ook al wat zelfstandig eet.

zo gauw de oogjes open gaan dat is tussen de 10 en de 14 dagen dan komen ze ook het nest uit en gaan ze met moeder mee eten van het vaste voedsel.

succes

Vanaf een week of 3 gaan ze mee eten met de moeder inderdaad. Maar daarna drinken ze nog steeds melk. Het beste is ook om niet meteen brokken te laten eten, maar groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .