Ga naar inhoud

zijn deze planten giftig?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Ik weet het echt niet meer, me konijnen kunnen niet loslopen in de tuin.

Omdat ze gewoon aan de planten zitten te eten, ze gaan er echt voor zitten alsof het een maaltijd is.

Ik moet ze de hele weg jagen en zo loop ik de hele tuin door te rennen want dan zit Max aan de ene kant en Muffin zit aan de andere kant van de planten te eten.

Ze leren het maar niet, ik mag het niet afdekken want dat vinden me ouders lelijk.

maar ik wil graag dat ze kunnen loslopen en dat ik gewoon lekker naar ze kan kijken vanuit me stoel inplaats van achter ze aan te rennen.

wij hebben deze planten in de tuin staan

Verbena

Afrikaantje

Conifeer

Cotinus

Hortensia (giftig, welke hortensia soort?)

Kniphofia

Petunia (giftig)

Crocosmia

Roos

Hibiscus

Sedum

Lobelia

Scabiosa

Allysum

Geranium (giftig, welke soort?)

Viburnum

Viooltjes (niet giftig gelukkig)

Calla (giftig)

Gelukkig is de zomer bijna afgelopen en dan hoef ik me niet zorgen te maken over de eenjarige planten.

ze hebben wel wat gegeten van de planten maar nooit wat gehad.

iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag je er geen klein kippegaasje voorzetten?

Anders kan je aan je ouders vragen of je niet gewoon een ren mag maken, het is gewoon veiliger (geen katten die eraan kunnen, je kan controleren wat ze eten) als ze zichzelf een weg uit de ren proberen te graven, dan leg je er gewoon een kippegaasje op het gras, na en tijdje zit het er mooi tusse en groeit het gras er netjes over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja afleren moet dan in relatie tot alle planten in de tuin, verschil leren gaat moeilijk worden.

Maar afleren is misschien iets te positief benaderd, onder toezicht kun je laten weten dat iets niet mag maar zodra je je kont keert sluipen ze vaak toch pootje voor pootje naar de 'verboden vrucht' ;)

Maar mijn konijnen weten dat ik liever niet heb dat ze over de drempel van de badkamer komen en ze gedragen zich ook aardig er naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb vanaf het begin zeg maar gecorrigeerd. Als ze iets doen dat ik liever niet heb zoals over de drempel in de badkamer of aan mijn hand of schoen knagen. Dan knip ik in mijn vingers en duw ik op het hoofdje van betreffende bandiet wat terug. Vaak vergezeld met een nee (voor op afstand). En nu zie je ze eerst kijken of ik niet kijk, dan poot voor poot naar de drempel schuifelen met het neusje er overheen kijken en dan een pootje strekken... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .