Ga naar inhoud

Kwijlen! ;s


Wizzeke

Aanbevolen berichten

hallo iedereen!

zoals somigen wel al weten heb ik onlangs een konijn erbij

(als je meer daarover wil weten lees dan hier:http://www.bunnybunch.nl/community/t40324/)

Dus ik heb een nieuwe FH

en als ze eet, en dan vooral bij witlof en appel, kwijlt ze enorm hard!

en nu zocht ik wat op op google

en er kwamen toch niet de aangenaamste dingen op! :s

maar nu, ze komt nog niet goed overeen met mn twee andere nijnen en ik weet niet of het beter zal worden..

ik mocht haar altijd terug brengen als ze niet overeen kwam met de rest

maar het is dan zo raar dat ik NU al naar de dierenarts zou moeten

ik heb haar amper een week of mss ietsje meer..

HELP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwijlt ze alleen bij groenten of bijvoorbeeld ook bij het eten van biks of hooi?

Mijn FH ram kwijlt namelijk ook best wel als ik hem groenten geef die veel vocht bevatten, maar ik denk dus niet dat dat kwijl is.. maar gewoon het vocht uit de groenten. Als ik hem bijv. een stukje meloen geef dan kan ik later met een doekje over t laminaat :P

Maargoed jij schrijft dat ze vooral kwijlt bij witlof en appel.. dat lijkt me niet goed. Daar zit niet dusdanig veel vocht in dat het weer uit hun bek zou kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt alleen met eten van groente/fruit? Dus niet als ze iets anders eet? En is tussendoor haar bekje gewoon droog? In dat geval zou ik niet eens de moeite nemen om het na te laten kijken, dan kun je er gewoon vanuit gaan dat het om vocht uit het eten gaat. En ja, ook witlof kan behoorlijk druppelen. Ik geef de konijnen hier binnen nogal eens groente gewoon op het speelkleed en dat kleed zit dus vol met kleine vlekjes: druppeltjes van het eten waar vervolgens overheen gelopen wordt levert mooie vieze plekjes op :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kwijlt Witje ook tijdens het witlof eten..

Omdat hij wit is, is dit goed te zien.

Hij is verder gezond, eet goed, ss en hooi (eigenlijk alles wat maar te eten valt)..

Na wat witlof gegeten te hebben, is zijn kin helemaal nat van het vocht uit het witlof..

Vaak ook een beetje lichtbruinig van kleur wat dacht ik afkomstig is van de witlof..

Op het fleece deken ligt dan ook een plas maar dat haal ik direct weg met een doekje..

Met andere groenten heeft hij het niet.. (peterselie, selderij e.d. Heb ze nog nooit komkommer gegeven)..

Lijkt mij in dit geval niks ernstigs.. Tenzij hij het dus overal bij doet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .