Ga naar inhoud

Buddy laten castreren in september


elvira88

Aanbevolen berichten

Zo, mijn meisje is terug van de da.

Ik kwam mijn stagebegeleider van vorig jaar tegen in mijn straat, schijnt ze in dezelfde straat te wonen, ook toevallig. :)

Buddy ligt een beetje bij te komen. Ze ziet er niet zo happy uit, maar dat is heel logisch. Jerom wil graag bij Buddy, maar die zal toch even moeten wachten.

Buddy is een baarmoeder lichter en ik 123 euro. Heb carprofen drops meegekregen en dat moet 2 keer per dag toegediend worden. Ik ben blij dat het ergste voorbij is.

buddycastratie.jpg

Wat moet ik allemaal in de gaten houden? Dat ze gaat eten neem ik aan, na hoeveel tijd moeten ze weer gaan eten? (ik kan me voorstellen dat ze daar nu niet aan moet denken). Ze zit nog helemaal bij te komen. En ontlasting ook in de gaten houden toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe laat is ze geopereert? Zo'n 12 uur daarna, zou ze toch wel weer moeten eten. Pest haar straks anders eens met een beetje groente. Mijn konijn is ook 's ochtends geholpen maar ik heb haar pas 's avonds opgehaalt, zij begon vrij snel te eten toe nik haar wat tegen de snoet duwde, maar zij was dus ook al wat langer wakker. Geef Buddy eerst maar even de tijd om bij te komen. Mocht ze vanavond laat nog niet eten zou ik dwangvoeren, maar zo ver is het nog lang niet.

Keutelen kan wel wat langer duren, Feline keutelde pas de volgende dag weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is rond 11 uur geopereerd, dus dan zou er vanavond wel wat in moeten gaan. Ik heb een aantal groentes en hooi die ze lekker vind bij haar gelegd, ze snuffelde er wel even aan, maar had nog geen zin. Ze wastte zich al wel even. Ik denk dat het wel goed gaat komen, het is natuurlijk niet niks zo'n operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd net om tien voor half 6 gebeld door de dierenarts dat ik een te groot flesje carprofen drops heb meegekregen, of ik hem even kon omwisselen...fijn als ze om half 6 sluiten, maar heb het wel gered:p

Buddy is nog steeds heel stilletjes. Eten wilde ze niet, maar ik had haar niet meer zien drinken, dus even een bakje water voor haar neus gezet en daar begon ze wel lekker van te drinken. Hopelijk komt het eten vanavond.

Ben zelf ook niet echt lekker, heel misselijk, was door het gebeuren mijn eigen medicijnen vergeten te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het aanbieden, maar ze wil echt niet. Het is nog steeds bij dat halve blaadje witlof gebleven. Dat lijkt me wel weinig om de nacht mee in te gaan.

Hoeveel moet je eigenlijk dwangvoeren? Ik heb zo'n Jr Farm zak met spuit. Op de zak staat 2 volle eetlepels mengen met lauwwarm water.

Ik heb haar net haar eerste spuitje pijnstilling gegeven en dat ging zonder enige moeite. Ze spartelde helemaal niet tegen.

Heb gelijk een foto gemaakt van haar buikje.

CIMG1664.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bleef bij die halve witlof, dus ik heb net een papje voor haar gemaakt. Ik heb er maar iets van 3 ml in gekregen, maar het is iets. Ze likte er zelf ook nog iets van op uit het bakje.

Hopelijk krijgt ze vannacht honger, heb vanalles bij haar neergelegd qua lekkere groentes. Heb ook een snugglesafe liggen, maar die gebruikt ze niet.

Moet ik er vannacht nog uit om haar te checken? Ze was zichzelf uitgebreid aan het wassen na het papje, dus ik heb er wel een goed gevoel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was van plan om de nacht gewoon door te slapen aangezien ik het wel vertrouwde. Maar voordat ik naar bed ging heb ik 6 muggen doodgemept en de nacht was ook vreselijk. Werd om het kwartier wakker omdat er weer een mug zat. Heb natuurlijk gelijk steeds buddy gecheckt en dat ging allemaal goed. Ze heeft een beetje brokjes gegeten en er lagen 3 natte drolletjes. Is dat erg dat ze nat zijn of is dat wel normaal na een castratie?

Volgend jaar zomer haal ik wel een muskietennet, heb vanochtend zelfs de psych afgezegd, kreeg mijn ene been niet voor de andere. Natuurlijk wel nog Buddy haar pijnstiller gegeven en je ziet dat ze daar wel baat bij heeft. Vanmorgen was ze een beetje stilletjes en zat ze ingedoken, maar nu ziet ze er veel levendiger uit en heeft ze ook wat hooi gegeten. Mijn meisje sleept zich er wel door :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, gaf net eerst de cavia's hun groen, ik dacht, Buddy staat er toch niet om te springen, maar ze stond echt zo te kijken van "hallo en IK dan" Dus heb haar gauw ook gegeven en het ging weer even snel naar binnen als altijd :yes:

Ik heb haar ook weer samen gezet met Jerom. Ze stond steeds voor de tralies en leek naar hem toe te willen. Ik let er natuurlijk goed op dat Jerom haar niet op gaat jagen, ik wil haar geen extra stress bezorgen, maar tot nu toe is hij alleen maar heel lief en wast hij haar. En Buddy lijkt er ook van op te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze vanavond toch weer even uit elkaar gehaald, want ik bedacht me dat ik zo samen de ontlasting niet in de gaten kon houden, ik had immers nog maar 3 natte keutels gezien.

Afijn, inmiddels is de hele ren ondergekeuteld met kleine keutels van Buddy. :mdr:

Ze pakt ook alles qua groente aan en is lekker ondeugend. Goed om te zien dat ze weer de oude word :yes:

De wond ziet er ook al een stuk schoner uit, ze heeft het bloed weggelikt denk ik.

aangepast door elvira88
Link naar reactie
Delen op andere sites

de keutelfabriek werkt weer :P

keutel.jpg

Heb de boel even schoongemaakt en de konijntjes weer samen gevoegd. Het is nog een beetje onwennig voor ze.

De ene keer zijn ze elkaar lief aan het wassen en het volgende moment hoeft jerom maar te kijken naar buddy en dan sjeest ze als een gek door het hok, waardoor niet alleen Jerom, maar ook ik me te pletter schrik :P

Het zal wel loslopen neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net madam de laatste dosis pijnstiller gegeven, had niet de indruk dat het nog nodig was, maar gewoon voor de zekerheid.

Ik had eigenlijk even een toiletje in de ren moeten zetten toen ze van jerom gescheiden was, dan had ik gelijk kunnen zien of ze zindelijk is. Dat was ze nooit namelijk. Ik ben benieuwd of de castratie daar iets voor helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .