Ga naar inhoud

Castreren van een konijn!


Jetty

Aanbevolen berichten

Ik wil bugs graag laten castreren nou had ik een tijdje geleden een topic gezien, waar iedereen vertelde hoeveel ze hadden betaald.

Nou gingen die bedragen niet hoger dan 50 euro.. nu heb ik de dierenarts gebeld waar ik altijd heen ga met de hond om te vragen hoeveel het koste.. 95 euro!:surprised:

Nou vroeg ik me af waar jullie je konijn hebben laten castreren en hoe duur dat was?

Alvast bedankt ook namens bugs!:love:

dsc05046p.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon jij soms ook in Groningen of omstreken? Hier in rivierenland ben je tussen de 70 en 100+ euro kwijt, dus het hangt er vanaf waar je woont (Een consult kost hier gemiddeld 30 euro)

Ik woon in Noord-Brabant. Consult voor een konijn is hier 17,50. Goedkoper dan voor een hond of kat, daar betaal je 21,50 voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat het er ook vanaf hangt of ze de boel open laten of hechten. Bij Stamper is het keurig gehecht en hij is alweer bijna de oude.

Ik kreeg gisteren ook een lading medicijnen mee voor de zekerheid en een zakje SS, ik weet niet of dat er bij de andere ook bij zit. Ik heb alleen de metacam gebruikt, de rest heb ik nu niet nodig (en hopelijk ook niet op een ander tijdstip), SS krijgen ze hier standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat het er ook vanaf hangt of ze de boel open laten of hechten. Bij Stamper is het keurig gehecht en hij is alweer bijna de oude.

Ik kreeg gisteren ook een lading medicijnen mee voor de zekerheid en een zakje SS, ik weet niet of dat er bij de andere ook bij zit. Ik heb alleen de metacam gebruikt, de rest heb ik nu niet nodig (en hopelijk ook niet op een ander tijdstip), SS krijgen ze hier standaard.

Bij Frits is het open gelaten. Maar 's middags al echt niks meer aan hem te merken, en de volgende dag zat het al vrijwel aan elkaar. Hij blijft voor de zekerheid nog wel een week op handdoeken, maar absoluut niet dat hij klachten heeft of zich er niet goed door voelt.

Ik zou dan ook niet weten waarom ik medicijnen mee zou moeten krijgen; hij heeft echt geen pijnstilling of iets dergelijks nodig gehad. En aangezien hij binnen 10 minuten weer zat te eten is ander eten ook niet nodig.

Ik ben dierenartsassistente, en we hebben toch al heel wat konijnen gecastreerd. Er zijn nog nooit medicijnen meegegaan voor (na) de castratie... Eigenaren moeten de volgende dag altijd even terugbellen om door te geven hoe het gaat; en hoor nooit problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste rammen zijn ook geen pijnstilling nodig, maar het vervelende is dat tegen de tijd dat je merkt dat het wél nodig is, je al met een konijn zit dat nu écht iets binnen moet krijgen omdat de darmen dreigen stil te vallen. Ik heb ook geen pijnstilling mee gekregen en het ook niet nodig gehad, maar ik heb het wél altijd in huis.

Mijn ram was al wat "ouder" (zes, dus niet bepaald bejaard, maar ook niet meer de jongste) en ook hij was binnen no time weer de oude. Bij hem is wel alles gehecht. Het is gewoon niet zo'n enorme ingreep, de narcose is nog het grootste risico/gevaar/probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een onderscheid maken....

welke narcose wordt er gebruikt? of plaatselijke verdoving.

Ik woon ook in Utrecht en dat is gewoon duurder tussen 61,25 en 100 euro.

Maar je gaat toch geen 40 km rijden om goedkoper uit te zijn.....voorbeeld.

Een konijn kundige arts is veel belangerijker die veel ervaring heeft met konijnen, dan voor het zelfde geld een klungel die het voor minder doet....Geld zegt dus helemaal niks.....

Het is in het algemeen bekend dat het boven en onder in Nederland goedkoper is.

Dit heeft met de praktijk kosten te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou woensdag is het zover! Bugs en Dr. No worden gecastreerd! Hopelijk word Bugs dan ook een stuk rustiger!

Waar gaat het gebeuren in Breda!

Waarom? nou daar kost het 42,50 euro per konijn dus 85 euro voor 2! Om er heen te rijden verbruik ik ongeveer 10 euro aan gas dus de totale kosten zijn 95 euro!

Als ik het hier zou laten doen in amersfoort zou ik een totaal kwijt van van alleen het castreren van voor 2 konijnen 190 euro!:surprised:

Dus de keuze was makkelijk! maar vind het wel spannend!:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor 4 konijnen €40,- per stuk betaalt.

Kreeg groepskorting. :mdr: Normaal was het €45,95,-

Ze werden ook nog eens keurig gehecht.

En zelfs hebben ze kostenloos naar de tandjes van 1 konijn gekeken, en er wat aan gedaan.

In totaal was ik ruim 170 euro kwijt aan 4 castraties, en 1 potje pijnstillers.

Pijnstillers overigens niet nodig gehad gelukkig.

Ik heb het in Lichtenvoorde gedaan, bij Gelre Dierenartsen.

Ben er heel tevreden over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou woensdag is het zover! Bugs en Dr. No worden gecastreerd! Hopelijk word Bugs dan ook een stuk rustiger!

Waar gaat het gebeuren in Breda!

Waarom? nou daar kost het 42,50 euro per konijn dus 85 euro voor 2! Om er heen te rijden verbruik ik ongeveer 10 euro aan gas dus de totale kosten zijn 95 euro!

Als ik het hier zou laten doen in amersfoort zou ik een totaal kwijt van van alleen het castreren van voor 2 konijnen 190 euro!:surprised:

Dus de keuze was makkelijk! maar vind het wel spannend!:whistle2:

Welke dierenarts in breda? Ik ga binnenkort in Breda wonen en mijn konijntjes gaan mee. Fijn om te weten dattie niet zo duur is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat heel goed met Dr.No en Bugs! Eerste maakte ik mij een beetje zorgen omdat bugs de dag erna nog steeds niet een plasje had gedaan!

Maar gelukkig kwam er toch een plasje! ze eten goed Dr. No nog niet echt de biks maar groenvoer en hooi wel!

Bugs eet gewoon alles is zo'n vreetzak!:mdr:

Dr. No kwam eerst de heletijd niet zijn hokje uit tijden de castratie hebben ze ook nog in Dr. No zijn mondje gekeken want die was zondag neergestort toen zijn we wel naar de DA geweest en hadden we pijnstilling mee gekregen voor het geval dat hij niet wilde eten.

Maar hij at gewoon alleen zijn we er achter gekomen dat het onstoken was dus daar hebben we antibioticum voor meegekregen en oogzalf want zijn oogje was ook min of meer ontstoken. maar dat gaat nu heel goed! Dus het gaat eigelijk wel goed met de heertjes!

Bugs is wel meer actief dan Dr. No maar dat was altijd al zo!

Ow en dierenkliniek De Heuvel in Breda.

:love:Groetjes Bugs & Dr. No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed gaat met de heren.

Wij zijn net weer terug van de DA, direct na de castratie ging het heel goed met Stamper. Hij begon woensdag minder te eten en z'n keutels waren gisteravond gereduceerd tot het formaat van een doperwt. We hadden al medicijnen meegekregen voor het geval hij niet goed wilde eten of z'n keutels kleiner werden. Daar zijn we woensdag mee begonnen zonder resultaat, het werd alleen maar minder. Hij heeft er nu metacam bij gekregen en zit hooi te eten alsof zijn leven ervan af hangt, nu nog z'n biks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .