Ga naar inhoud

rillen, koude buik, rommelende buik


daph-91

Aanbevolen berichten

Dat is afhankelijk van wat er aan de hand is en van de dierenarts. Als op de praktijk 's nachts niemand aanwezig is om je konijn in de gaten te houden en zo nodig te dwangvoeren en/of medicatie te geven, dan is het konijn thuis beter af.

Ik ben benieuwd wat de diagnose is. Het konijn zal in elk geval binnen gehouden moeten worden met een extra warmtebron totdat het genoeg is opgeknapt om zichzelf op temperatuur te houden. Wat er verder gebeuren moet is helemaal afhankelijk van wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijn heeft een opgeblazen maag. heeft hier een injectie tegen gehad en er moet medicijn door pipetje gegeven worden wat dimeticon heet ( iemand bekend???)

Verder heb ik doorgegeven aan mijn mama dat het konijntje warm moet worden gehouden en dat zij op moet letten dat het snel gaat eten...

Verder moet ze morge of overmorge laten weten hoe eht gaat en anders terugkomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo klonk het al, als stille darm of als gas. Dat is echt heel accuut, dus ik hoop dat ze de juiste medicijnen heeft gekregen. Weet je of ze een KKDA hebben?

Even Dimeticon gegoogled en dat is Aeropax. Daar heb ik wel eens over gelezen op konijnensites en forums. De een zweert erbij en de ander zegt dat het niks doet, dus zorg dat ze haar goed in de gaten houden want anders moet er een ander medicijn geprobeerd worden.

Heb ook de link gevonden waar ik er toen voor het eerst over gelezen heb:

http://www.konijnen.nl/ziekten/simethicon.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo klonk het al, als stille darm of als gas. Dat is echt heel accuut, dus ik hoop dat ze de juiste medicijnen heeft gekregen. Weet je of ze een KKDA hebben?

Even Dimeticon gegoogled en dat is Aeropax. Daar heb ik wel eens over gelezen op konijnensites en forums. De een zweert erbij en de ander zegt dat het niks doet, dus zorg dat ze haar goed in de gaten houden want anders moet er een ander medicijn geprobeerd worden.

Heb ook de link gevonden waar ik er toen voor het eerst over gelezen heb:

http://www.konijnen.nl/ziekten/simethicon.htm

Dacht al, dat is vast simethicone. Het schijnt heel gevaarlijk te kunnen zijn als er sprake is van gas in de maag of bij een blokkade ergens, maar ik had het daar laatst met mijn DA over en die kende de artikelen waarin hier over gesproken wordt, maar wetenschappelijk bewezen is het volgens haar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat ik ook had gelezen Dollie, de een zweert erbij, de ander waarschuwt ervoor. Dus wie te geloven? Daarom zei ik al: gewoon heel goed in de gaten houden. Er moet SNEL verbetering optreden anders meteen terug naar der Kaninchen Arzt...

nou wij zweren erbij!

Met het konijntje gaat het al wat beter, ze heeft vanochtend zelf wat gegeten en huppelt alweer een beetje rond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat ik ook had gelezen Dollie, de een zweert erbij, de ander waarschuwt ervoor. Dus wie te geloven? Daarom zei ik al: gewoon heel goed in de gaten houden. Er moet SNEL verbetering optreden anders meteen terug naar der Kaninchen Arzt...

Idd, wie te geloven.. Het gaat er wel vooral om dat je het nóóit zo maar moet gebruiken (terwijl veel aangeraden wordt dit in je EHBO set te hebben) maar alleen als er onderzoek is gedaan door een DA. Dus ik gebruik het alleen als mijn DA dat zegt. En dat was in dit geval natuurlijk ook zo.

Fijn dat het al beter gaat! Heeft het konijntje nog wat anders gehad trouwens? Het is wel belangrijk om in elk geval pijnstilling en ook darmstimulerende middelen te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben afgelopen weekend bij mijn ouders geweest.

Het ging redelijk met het konijntje alleen merkte ze wel dat ze heel knorrig werd ( tis een heeeel lief konijntje) je mocht haar in haar kooi niet aanraken en ze viel naar je uit als je in der kooi kwam...

gister gingen we bij haar kijken en had ze al haar hooi naar haar nachthokje gesleept, met wat plukjes haar...

ze is nu duss ook nog schijnzwanger ( althans daar gaan we van uit)

Arm beestje moet nu zo veel meemaken..

Ook leuk, het andere konijn heeft wormen dus alle nijnsels moeten nu aan de panacur...

gaat lekker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .