Ga naar inhoud

kasper faunafood sport brok


Tatjana

Aanbevolen berichten

Ik vind het wel heel weinig vezels en dat calcium gehalte vind ik al veel te hoog.. 1% wordt als de max gezien en dat vind ik al te veel. Als je kijkt naar de calciumbehoefte van een konijn.. Een konijn dat een normale hoeveelheid HF krijgt (25 gram per kg) krijgt al genoeg calcium binnen, bijna te veel. Dit voer heeft nog eens 0,2 % meer calcium.

De rest ziet er best aardig uit volgens mij maar aangezien ik een konijn heb gehad dat uiteindelijk met ernstige blaasproblemen kwam te zitten door te veel calcium in zijn voer, zou ik zulk voer echt nooit meer in de buurt van mijn konijnen willen hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel HF mijn voorkeur heeft, plaats ik dit wel even. Ik heb een tijd terug een mailtje gestuurd naar de fabrikant van Kona Corn, het voer dat ik mijn konijnen altijd gaf, over de calciumgehaltes. Geen antwoord terug gekregen. Gisteren weer een mailtje gestuurd (en mijn vraag iets positiever geformuleerd :whistle2:) en zostraks al antwoord terug. Ze zijn net bezig geweest hun samenstellingen te verbeteren.

Analyse nieuwe Konacorn konijnenkorrel

Ruw eiwit 15,5%

Ruw vet 3,4%

Ruwe celstof 17%

Ruw as 7%

Vocht 12%

Toevoegingen

vit A 11250 IE

vit D3 1250 IE

vit E 102,5 IE

Calcium 7,5 gram per kg

Fosfor 5 gram per kg

Natrium 2 gram per kg

Lysine 7,6 gram per kg

Methionine 3 gram per kg

Magnesium 2,3 gram per kg

Koper 24,29 mg per kg

De huidige adviesverkoopprijzen zijn:

Konacorn konijnenkorrel 2,5 kg € 3,00 per zak

Konacorn konijnenkorrel 5 kg € 4,00 per zak

Konacorn konijnenkorrel 2 kg € 9,40 per zak

Prijzen zijn incl. 6% BTW.

http://www.jkd-diervoeding.nl/nl/site/homepage

Deze analyse staat nog niet online en het zal ook nog even duren voor de brokken met de nieuwe samenstelling overal verkrijgbaar zijn. Overigens denk ik dat hij bij de laatste (9,40 per zak) een 0 is vergeten en dathet om 20 kg gaat.

Het eiwit gehalte is best wel hoog, maar verder vind ik het wel een nette samenstelling. Zeker wat betreft het calciumgehalte.

Het calciumgehalte in het gemengde voer dat mijn konijnen hebben gehad is niet extreem hoog, althans; De toegevoegde calcium. Over de rest van de "inhoud" (die in de gemengde stukjes zitten zeg maar) kon niks gezegt worden..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .