Ga naar inhoud

Kruidenhooi net zo goed als gewoon hooi?


Desire73

Aanbevolen berichten

In een bepaald opzicht kan kruidenhooi beter zijn, denk ik. Als je konijnen (normaal) slecht hooi eten maar heel graag (en veel) kruidenhooi eten, is dat super natuurlijk. Hoe meer hooi, hoe beter.

Maar in principe is er geen verschil lijkt me, het ís gewoon hooi maar dan met kruiden erdoor. Op zich hebben die kruiden wel een andere voedingswaarde dan gewoon hooi, maar zo veel zal er ook niet door zitten. Misschien een bakje op een halve kg zak ofzo. Nou ja en dat bakje krijgen ze hier náást hun hooi elke dag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

kruiden hooi is beter! zit meer voedingswaarde in.

het is lekkerder voor je konijnen. door die kruidenhooi asl je dat onbeperkt voert heb je niet eens meer biks nodig!

1 nadeel is wel, het is erg duur. bij mij kost het 2.59 voor 500gram. en als je dan 8konijnen hebt. dan ben je er wel snel door heen met je geld! wan bij mij eet 1 konijn z'n zak van 500grma in 2-3 dagen leeg. met biks ernaast. ze hebben dan nog niet eens onbeperkt hooi!

ik merk namelijk dat ze dit hooi er lekker vinden! hier vallen ze gewoon op aan! :)

maar als je berekent 8konijnen keer 2.59= 20,72 voor 2-3 dagen hooi. en dan daarnaast nog biks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de voedingswaarde! een konijn in het wild leeft toch ook alleen van gras en plantaardige dingen.

er zitten genoeg vezels in dus!

toen ik nog maar 1 konijn had voerde ik ook alleen kruiden hooi onbeperkt en geen biks natuurlijk gaf ik dagelijks wel veel groenvoer. niet steeds hetzelfde groenvoer maar veel afwisselend. dan smulden ze er echt van hoor! maar dat konijn is intussen ook al 4 maar heeft dat wel anderhalf jaar volgehouden. later ben ik pas weer op biks overgegaan omdat ik meer konijnen kreeg en het dus te duur werd voor alleen onbeprkt kruidenhooi en groenvoer daarnaast!

nu krijgen mij konijnen dus biks, hooi en groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens mij zit in kruidenhooi amper meer dan in gewoon hooi, hoe kan het dan dat een konijn dan niet eens biks meer nodig heeft? Ik kan me vergissen natuurlijk.. Misschien dat je eens de voedingswaarden van kruidenhooi tegenover gewoon hooi kunt zetten voor ons?

Overigens kan een konijn ook wel zonder biks, met veel hooi en veel groente, maar ik zie de meerwaarde van kruidenhooi dan niet zo.. Ik denk dat ik dagelijks meer kruiden geef dan in zo'n pakje hooi zitten maar ik merk dat het niet werkt om geen biks te geven.. Mijn konijnen eten daarbij ook nog veel gras en groente..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal eens kijken voor je. zoals jij zegt kruiden gewoon geeft heb je natuurlijk niet perse kruidenhooi nodig. want men kan ook zelf kruiden door gewoon hooi voegen. en dan heb je alsnog kruidenhooi. maar ik weet wel dat de kruiden groetendeels het werk doen als voedingswaarde. door mijn eigen ervaring weet ik dat het zo werkt. het is wat moeil;ijker uitleggen maar ik doe mijn best. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .