Ga naar inhoud

eindelijk!


Liefs_mij

Aanbevolen berichten

nou na lang zoeken en bellen heb ik eindelijk vandaag een afspraak gemaakt voor de castratie voor mijn nijn chanel! voor volgende week woensdag staat hij op de lijst.

een kennis van mij had al laten weten dat het bij hem tussen de 130-150euro zou kosten.

na contact te hebben gehad met de dierenkliniek in onze stad ben ik 45euro kwijt! het is een goede arts. Dit is inclusief narcose, operatie, pijnstiller en antibioticum prik.

probleem is alleen dat ik totaal geen ervaring verder heb met het konijn verder te verzorgen als hij weer thuis is. er zullen vast al topics over zijn.

heb zelf een binnenbak die nu eigenlijk buiten staat als zandbak. maar deze kan ik zo weer omzetten naar binnenbak. hoe hebben degene dat gedaan bij jullie konijn? handdoek erin? bakje water en flesje water? kijken of hij zelf goed gaat eten? of dwangvoer?

alle tips en adviezen zijn welkom!.

ik laat volgende week weten hoe het is gegaan. vind het wel spannend hoor:$ zo'n klein beestje

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is wel een verschil 130-150 euro of 45 euro!:)

Muffin had ik binnen in een binnenkooi met een handoek erin en zijn voer en wat groente.

en hooi in een hooiruifje met een bak water en een drinkfles.

en dwangvoeding bij de hand (critical care) maar als het goed is krijg je dat mee.

maar gelukkig ging muffin in de avond weer eten :)

Met me vorige konijn droppie was het een ander verhaal, ik heb hem 2 weken lang dwanggevoerd en toen maar bij zijn vriendinnetje gezet omdat hij maar niet wou eten.

Gelukkig was hij zo blij dat hij bij z'n vriendin zat dat hij weer ging eten:)

Veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt het is een aardig verschil. maar heb het nagekeken en ze zijn goed aangeschreven.

maar mijn konijn die gooit altijd alles opzij. heeft al een keer eerder even binnen gezeten in het binnenhok. had toen ook even gauw een handdoek erin gelegd, omdat ik nog wat dingetjes aan zijn hok moestdoen. maar had er toen ook een handdoek in gelegd. maar deze kan ik die verzwaren door in elke hoek een baksteen of iets zwaars neer te leggen? maar ben zo bang dat die wond infecteerd als ik dat doe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een castratie van een mannetje of een vrouwtje? Voor een mannetje is 45 euro wel normaal, maar voor een vrouwtje waarbij ze alles weghalen is het een erg laag bedrag. Rond de 100 euro zit je dan vaak, of meer.

Ik zou inderdaad je zandbak omtoveren naar een binnenhok met handdoeken. Zeker na de narcose zijn ze zooo zielig! Als het een mannetje gaat, dan valt de operatie reuzemee. Ik heb 2 castraties van mannetjes achter de rug en die stonden binnen een dag alweer gigantisch vervelend te doen! Voor vrouwtje schijnt het wel veel zwaarder te zijn, maar dat is ook wel logisch, omdat het een buikoperatie is.

Wat het ook is, het blijft voor ons altijd spannend en net zo stressvol als je konijn! Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooo, maar dan is 45 euro een heel normaal bedrag! :biggrin:

Eerlijk gezegd heb ik zelf 2 binnenkonijnen, dus ik vind het moeilijk te beoordelen voor jou wanneer een konijn weer naar buiten kan. Een week aanhouden klinkt over het algemeen goed. Is hij dan net zo stronteigenwijs als voorheen, eet hij goed, poept hij goed, dan zou ik hem niet te lang 'pesten' door hem binnen te houden. Ik denk namelijk dat hij zich prettiger voelt in zijn eigen hokje. Controleer wel even de hechting voordat je hem weer naar buiten doet, om te kijken of alles er goed uit ziet.

Misschien kan iemand anders je nog adviseren over de lengte van binnenhouden, iemand die daar zelf ook meer ervaring mee heeft dan ik. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh zo snel al? naja omdat ik las dat het een week moet ivm dat stro de wond kan irriteren?? maar ja ik ga hem inderdaad niet pesten door hem binnen te houden als ie dat niet wil. heb ik dus die ene keer gehad.. nou het was dat ik een slotje op het deurtje heb anders wist ie t wel;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .