Ga naar inhoud

Gezondheid van de mens...


Jorieke

Aanbevolen berichten

Dit is een topic dat niet over de gezondheid van een konijn gaat, maar over de gezondheid van een mens.

Why?

Nou... mijn lieve, aardige Eefje is op 1 augustus bevallen van een paar prachtige baby's.

Natuurlijk laten we Eefje én haar jongen volledig met rust.

Twee keer per dag kom ik bij haar kooi.

's Morgens geef ik haar eten en voer ik -als zij afgeleid is met vers eten- nestcontrole uit. 's Avonds geef ik nog een keer eten.

Eefje is aaibaar, als je haar maar langzaam benaderd.

Maar nu lette ik zojuist niet zo goed op... STOM... :$

Ik haalde het lege voerbakje weg en plotseling hing ze in mijn vinger.....

Ik heb nu echt een behoorlijke snee in mijn vinger. Het doet geen pijn, maar het bloedt wel behoorlijk.

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een Tetanusprik gehaald, na een bijtwondje van één van onze honden (nu denk je: lekkere huisdieren heb je... maar ook dat was mijn eigen schuld).

Ik heb het goed schoongespoeld en er zit nu een mooie pleister op (met een plaatje... want ik had niets anders in huis). Maar kan een konijnenbeet kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was laatst ook een topic over, ik zal zo even zoeken (hopelijk nu met een werkende link ;) ) http://www.bunnybunch.nl/community/t39700/

Een konijnenbeet kan veel minder kwaad dan die van bv een hond, goed in de gaten houden en bij een eerste teken van een infectie even de HA bellen.

aangepast door Myrna
Linkje gevonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine aanvulling nog: een wond die goed bloed maakt zichzelf al voor een heel groot gedeelte schoon! Als je jezelf snijdt, prikt of iets dergelijks, goed "uitduwen" (even een minuutje laten bloeden dus) zodat de eerste bacterien er vanzelf weer uit geduwd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .