Ga naar inhoud

Eten


marcar

Aanbevolen berichten

Alstublieft!

Hooi uiteraard, en je kan beginnen met een 'veilige' groente, bijv. witloof. Eventje opbouwen, als er geen diarree is kan je nog een groente toevoegen. Sommige groenten hebben wel veel suikers in zich (bijv. wortels), moet je even mee oppassen.

Paardenbloemen, peterselie, selderie, witlof en wat wortel krijgt hij hier standaard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is belangrijk voor de werking van z'n darmen, zorg dat hij dat ook eet! Geef hem ook wat groenvoer (kijk hier wat wel en niet goed is), konijnen lusten graag witloof en de mijne is verzot op de blaadjes van paardebloemen :)

Verder mag hij natuurlijk biks hebben. Wel op het merk letten, ik heb hier gelezen dat gemengd voer niet zo goed is. En de mijne krijgt elke dag een snoepje: een klein stukje fruit, een Vitakraft-dropje of een knabbelstokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag bij de DW wel gedroogde paardenbloemen en appelchips staan en ik meen dat ik in Dollie's posts las dat ze appelchips gaf en ook paardenbloemen, maar dan 'vers geplukt'. Zou dat gedroogde spul ook okay zijn?

Het staat naast de tarwe-aren waarvan we weten dat dat niet zo goed is (vandaar ook niet of maar heel weinig brood geven hoor!)

Tomaat mag blijkbaar wel maar tomaatplant niet, dus wel even het kroosje eraf halen eerst denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Ik geef wortelchips..

Maar appelchips kan ook hoor. En ze krijgen hier ook dagelijks een bakje met een gedroogde kruidenmix, waar o.a. paardenbloemblad in zit. :yes:

Met gedroogde kruiden/bladeren (te bestellen via bijv. www.caviakruiden.nl, Zooplus heeft het ook en er zijn ook dierenwinkels die het verkopen, maar dat is wel duurder naar verhouding) wel een béétje uit kijken, zeker als je het naast hun gewone portie biks geeft (of je moet die er op aan passen) want sommige gedroogde kruiden bevatten een hoog calciumgehalte. Ook veel vezels, ik ben er mee begonnen als hooi vervanger omdat mijn konijn dat niet at, maar je kunt het niet net als hooi onbeperkt geven.

Voor wortel en appelchips e.d. geldt wel, net als ander snoep en gewoon fruit, met mate..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .