Ga naar inhoud

Soort Hooi


Mexflex

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen zijn dol op kruidenhooi met paardenbloem. Voordat ik het in de ruif kan doen wordt het al uit je handen gepakt.

Nu heb ik ook normaal hooi waar ze dus echt niet naar om kijken. Helaas heb ik een baal van 5 kilo liggen die ze niet willen eten. Je merkt het direct aan de keutels want dat zijn er dan gelijk veel minder.

Hebben jullie ook konijnen welk maar 1 soort hooi goed eten of zou het een kwestie van wennen zijn?.

Ik geef ze nu dus weer hun hooi wat ze gewent zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook hoor, ze zijn op zich geen slechte hooieters, ook niet geweldig, maar als ze het te stoffig vinden (Vitakraft kruidenhooi bijv.) eten ze het niet.

Bij mij eten ze die vitakraft dus ook niet. Toen ik hun normale hooi weer ging geven vielen ze echt aan op het hooi, voortaan dus toch maar weer dat hooi geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben zeker voorkeur, maar dat is niet merkgebonden. Het zou veel simpeler voor me zijn als dat wel zo was. Ze willen hooi dat niet te fijne sprietjes heeft.

Het weidehooi van puik is hun gewone, standaard hooi, maar dat hebben ze ook al wel geweigerd toen het te fijn was.

Kruidenhooi maakt het smaakje/merk ze niet zo uit, maar als ze sprietjes goedkeuren vinden ze dat wel lekkerder dan gewoon hooi.

Timothy hooi van beaphar valt ook in de smaak.

Maar ik durf dus geen hooi via internet te bestellen, ik wil het eerst kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

héél herkenbaar! :yes:

een tijdje geleden had ik precies hetzelfde, zat ik ook opgescheept met 5 kilo hooi dat niet werd gegeten...( als ik konijn was had ik dat ook niet gegeten hoor :whistle2: hele stoffige kleine sprietjes ). zag toen inderdaad ook gelijk het verschil met de keutels.

Maar gelukkig heb ik nog een stel gerbils die het niet veel uit maakt wat voor hooi het is en het meer gebruiken voor gang-versteviging ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon hooi van de boer, Timothy van Beaphar (al ben ik daar niet weg van, het timothyhooi van The Hay Experts is veel beter, maar goed, de konijnen eten het allebei goed) en kruidenhooi van eh.. Tsja.. Ik koop het altijd bij Pet's Family..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier krijgen ze gewoon hooi die ik koop bij de boerenbond gelijk 5 kilo

maar heb ook wel eens kruidenhooi gehad maar vindt dat ze weinig hooi eten dus ze krijgen nu minder van het andere voer omdat ze van de dierenarts ook moeten afvallen

als ze ander voer nu minder krijgen hoop ik dat ze meer hooi gaan eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eten ze hooi met momenten veel, de andere keer wat minder. Meestal hebben ze meer zin in kruidenhooi dan in gewone hooi, dus daar is ook altijd wat van aanwezig. Ik geef tussendoor nu een bakje met gewoon hooi. Daar doe ik een beetje van de kruidenmix van Puik doorheen, en dan is dat bakje binnen no time leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag hooi bij de boer gehaald, de nijnen zijn weer blij. Ik had van een collega een zak Bunny hooi gekregen, dat vonden ze heerlijk, alleen vind mijn portemonee dat niet... In de tussentijd heb ik verschillende merken geprobeerd, maar ze vertikken het om het op te eten, al geef ik ze geen ongelijk, het zag er ook niet zo mooi uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .