Ga naar inhoud

Hoe geef je medicijnen aan twee FH?


ceedeerom

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met FH, maar heb je al eens geprobeerd om ze in een handdoek te wikkelen zodat alleen het hoofdje eruit steekt?

Zo lukt het mij om alleen de medicijnen te geven aan mijn konijnen, maar ik kan me voorstellen dat je een FH beter met zn 2en kunt doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst pilletjes gekregen voor mijn fh.

Daar zat een tangetje bij.

Dan moest ik dat via de zijkant heel ver in zijn bek doen

en dan at ie het zo op (zei de da):erf:

Nou heb ik hem idd in een handdoek gewikkeld en dan die pil gegeven,

maar die spuugde hij dan weer uit als hij weer in zijn hok zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een DA gesproken die me doodleuk vertelde dat hij ook wel eens mensen (met konijnen dus) pilletjes mee gaf, met een big smile er bij, zodat ze er lekker lang mee bezig waren..... Tsja, zalwel aan mijn gevoel voor humor liggen. :beurk:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur (daar ging het toen ook over) bijv. is in pilletjes. Dat is ook in vloeibare/pasta vorm te krijgen, maar zoals ik al zei, dat vond die DA wel grappig.. ;-)

Overigens heb ik ze ook wel eens pilletjes gegeven, maar die heb ik eerst fijngemaakt en dan opgelost in water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens een DA gesproken die me doodleuk vertelde dat hij ook wel eens mensen (met konijnen dus) pilletjes mee gaf, met een big smile er bij, zodat ze er lekker lang mee bezig waren..... Tsja, zalwel aan mijn gevoel voor humor liggen. :beurk:

HAHAHA wat een lol

Ik was helemaal in de stress toen hier om van mijn nijntje maar niet te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg grappig inderdaad... en het konijn wordt ondertussen maar zieker, wat ben je dan voor een dierenarts.

Ik zou het dan inderdaad ook proberen op te lossen.

Eentje die niet alleen een apart gevoel voor humor heeft maar ook niet de juiste diagnose weet te stellen, wat misschien Joy's leven heeft gekost omdat we veel te laat zijn begonnen met behandelen voor EC.... Heel grappig allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel niet veel ervaringen met medicijnen en konijnen, maar wel met fretten. De pilletjes zit vaak het minste smaak aan en gaat er het makkelijkste in. Ik los het altijd op met een beetje water en geef het dan in wat lekkers of met een spuitje in de bek. Dus zou ik een tabletje krijgen dan zou ik het ook gewoon oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze FHs krijgen ook AB, wat hier het beste werkt, is dat ik op m'n knieën ga zitten en het konijn tussen m'n benen zet. Spuitje voor hun neus en ze likken de AB uit het spuitjes met een lichte dwang. Ik klem de konijnen niet vast, maar beperk wel de ruimte.

We hebben van alles geprobeert, in een handdoek, de een het konijn vasthouden en de andere de AB geven, het was iedere keer een gevecht. Nu gaat het heel snel en zonder gevecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .