Ga naar inhoud

Arme So-Fleur


BunnyLover

Aanbevolen berichten

Af en toe doe ik een check up bij mijn nijnen. Nu zag ik bij So-Fleur dat er geelig spul (waarschijnlijk pus) uit haar plassertje komt. Heb gelijk een afspraak bij de da gemaakt hoor en vanavond om 17:40 kan ik gelijk terecht. Hebben jullie misschien een idee wat dat kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. geel spul duidt op etter dus kun je denken aan een ontsteking. Ik ben bang het baarmoederproblemen kunnen zijn. Als die er nog in zit tenminste?

Maar een andere ontsteking kan natuurlijk ook. Gelukkig dat het nu speelt en niet in de zomer als er groene vliegen zijn. Vanavond hoor je meer van de da... Ik duim voor je voor een goede afloop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

miss heeft ie te weinig vocht binnen gehad

Ze drinkt juist altijd heeeel veeeel, maak me daar nu nog geen zorgen over omdat ze nog zo klein is en mijn andere nijnen dronken toen ze klein waren ook zoveel!

Nou.. geel spul duidt op etter dus kun je denken aan een ontsteking.

Ja daar dacht ik ook aan.

Ik ben bang het baarmoederproblemen kunnen zijn. Als die er nog in zit tenminste?
Ja die zit er nog in.......ze is nog heel jong, net een paar maandjes!

Ik hou jullie op de hoogte, het ziet er naar uit dat ik op de fiets zal moeten. Wesley zal niet op tijd thuis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel drinken klopt helemaal bij ontstekingen van baarmoeder en blaas enzo (!)maareh baarmoederkanker bij zo'n jong dingetje dat zal toch niet?

10 tegen één dat ze antibiotica krijgt voorgeschreven. Zullen we er een pol van maken hihi. Ik hoop dat het bactrimel wordt want dat smaakt heerlijk naar banaan :) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 tegen één dat ze antibiotica krijgt voorgeschreven. Zullen we er een pol van maken hihi.

Ja antibiotica krijgen ze heel vaak vind ik, en nee geen pol van maken........ik maak me ongerust hoor :( en ze heeft pijn want ik wilde het een beetje schoonmaken maar mocht er echt niet aankomen, dat vind ik zielig hoor :(

Ik schrijf wel ff de naam op van die antibiotica want dan kan ik het in ieder geval makkelijker geven, al lusten ze hier geen banaan, het zal lekkerder zijn dan die andere :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja antibiotica krijgen ze heel vaak vind ik, en nee geen pol van maken........ik maak me ongerust hoor :( en ze heeft pijn want ik wilde het een beetje schoonmaken maar mocht er echt niet aankomen, dat vind ik zielig hoor :(

Ik schrijf wel ff de naam op van die antibiotica want dan kan ik het in ieder geval makkelijker geven, al lusten ze hier geen banaan, het zal lekkerder zijn dan die andere :)

Joh, ik wilde je een beetje geruststellen. Enne, laat je wel even de dierenarts een ab kiezen?!! :) Ik weet wel wat, maar niet alles :) Vaak wordt bij blaasontsteking bactrimel gegeven (= sulfatrim) maar de da kan best een ander ab voorschrijven! Dan zou ik toch maar naar hem luisteren..

Ik hoop echt op goed nieuws en snel herstel. Enne.. als het nu blaasontsteking of iets met de nieren is dan zou je heel goed paardebloem kunnen gaan voeren! (wel eerst voorzichtig opbouwen) Want die heet in het frans pis-en-lit (in je bed plassen...) Dat is gezond en dan spoelt het lekker door! Hij werkt door zijn urinedrijvende werking reinigend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, ik wilde je een beetje geruststellen.

Weet ik wel.

Het duurde even maar moest eerst zelf ff eten hoor!

Ze heeft dus antibiotica gekregen, die ze 5 dagen moet innemen. Haar baarmoeder was iets opgezet en moet dus goed in de gaten houden of die nog dikker wordt. Want dan moet direct haar baarmoeder eruit, ook als er bloed bij de afscheiding komt moet ik direct terug komen.

Maak me best wel zorgen, ik hoop niet dat het kanker is! Volgende week worden mijn nijnen geent en kijkt hij gelijk even hoe het met So-Fleurtje is.

Ze is trouwens nog wel levendig genoeg hoor :) ze is allemaal rond aan het springen in de ren :) gelukkig maar

Ik zal ze wat meer paardebloemetjes geven, die krijgen ze sowieso al wel in het hooi hoor......al hebben ze deze keer trouwens met roosjes.

Bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jouw da daar over denkt, maar ik heb altijd geleerd dat je een ziek dier niet mag enten.

Dit omdat een enting een verzwakte vorm van het levende virus is.

Een dier wat ziek is en dus een iets verzwakt immuun systeem heeft, kan mogelijk de verzwakte enting niet aan.

Hopelijk slaat de antibiotica aan en geneest ze vlot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jouw da daar over denkt, maar ik heb altijd geleerd dat je een ziek dier niet mag enten.

Dit omdat een enting een verzwakte vorm van het levende virus is.

Een dier wat ziek is en dus een iets verzwakt immuun systeem heeft, kan mogelijk de verzwakte enting niet aan.

Voor zover ik weet klopt dit zeker, idem bij mensen, hou dit dus goed in de gaten :bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jouw da daar over denkt, maar ik heb altijd geleerd dat je een ziek dier niet mag enten.

Dit omdat een enting een verzwakte vorm van het levende virus is.

Een dier wat ziek is en dus een iets verzwakt immuun systeem heeft, kan mogelijk de verzwakte enting niet aan.

Hopelijk slaat de antibiotica aan en geneest ze vlot

Yep, zieke dieren niet enten.. ik weet even niet hoe het zit met levendverzwakte vaccins en 'dode' vaccins. Ze bestaan allebei. Het staat wel uitgelegd in het entboekje wat merial uitgeeft. Die waar je een pasfoto in kan plakken :)

Creme/geel van kleur is de cover en je krijgt ze normaliter gratis.

Uit mijn hoofd: ik geloof dat dervaximyxo (myxomatose) en arvilap (vhd) meer uitval geven en dat het levend verzwakte vaccins zijn. Zodoende zijn ze niet geschikt voor hobbydieren. Deze vaccins worden wel veel gebruikt in fokkerijen waar een hoger uitvalpercentage geen probleem is. Voor hobbydieren komen cunical (vhd) en lyomyxovax (myxomatose) eerder in aanmerking zeggen ze. Maar dus niet voor dieren die niet op en top gezond zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet niet of hij So-Fleur gaat enten hoor als ze nog ziek is......ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor al mijn nijnen, dat moest sowieso! Dan kijkt hij hoe het met So-Fleur is en zal dan zijn conclusie trekken, als het goed is gaat het dan al beter met haar........na 5 dagen zegt hij......anders moet ik direct terug en zal hij sowieso niet enten natuurlijk dan zal ze geopereerd worden!

Op zich zou de operatie niet zoveel uit maken omdat al de dames toch onder het mes gaan, om baarmoederkanker te voorkomen........maar liever niet onder deze omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik, ik ben tenslotte medisch analist van beroep en heb over virussen ect geleerd.

Een antistof kan alleen worden opgewekt door een levend virus.

Vandaar dat vaccins altijd verzwakte vormen zijn.

Men zou wel de antistoffen kunnen geven, maar dan valt je lichaam de antistoffen aan en bouwd zelf geen antistoffen op.

Levend vaccin kenmerkt zich ook doordat virus na opening beperkt houbaar is.

Als je huisdier dus een verzwakt immuunsysteem heeft door een ziekte en je zou het vaccin geven, dan moet het lichaam tegen 2 dingen strijden.

Afhankelijk van de gezondheid van je konijn, kan dat dus de dood tot gevolg hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik, ik ben tenslotte medisch analist van beroep en heb over virussen ect geleerd.

Een antistof kan alleen worden opgewekt door een levend virus.

Vandaar dat vaccins altijd verzwakte vormen zijn.

Men zou wel de antistoffen kunnen geven, maar dan valt je lichaam de antistoffen aan en bouwd zelf geen antistoffen op.

Levend vaccin kenmerkt zich ook doordat virus na opening beperkt houbaar is.

Als je huisdier dus een verzwakt immuunsysteem heeft door een ziekte en je zou het vaccin geven, dan moet het lichaam tegen 2 dingen strijden.

Afhankelijk van de gezondheid van je konijn, kan dat dus de dood tot gevolg hebben

Hee, Bedankt voor de info, leuk om te weten :) Zelf laat ik mijn konijnen ook niet enten als ze niet in orde zijn. Maar als jij verstand hebt van vaccins en zo weet jij dan misschien waarom de ene inenting veel korter werkt dan de andere?

Dat werd laatst gevraagd hier op dit forum. nav myxomatose. Inderdaad raar dat wij mensen soms levenslang beschermd zijn en dat de myxenting bij konijnen maar een paar maanden werkt.

Groetjes,

Lies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het simpel te zeggen zonder er allerlei medische termen bij te halen.

Je lichaam heeft verschillende soorten cellen die verschillende taken hebben.

Het is net welk soort cel de aanmaak van die specifieke antistoffen regelt, of je er levenslang voor beschermd bent ja of nee.

Maar voor de meeste virussen maakt je lichaam maar tijdelijk antistoffen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lichaam heeft verschillende soorten cellen die verschillende taken hebben.

Het is net welk soort cel de aanmaak van die specifieke antistoffen regelt, of je er levenslang voor beschermd bent ja of nee.

Maar voor de meeste virussen maakt je lichaam maar tijdelijk antistoffen aan.

:thankyou:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb vanmorgen het flesje voor een volle omgeruild en het gaat op zich gewoon goed met haar.......je ziet ook niet dat ze eigenlijk ziek is ofzo hoor! Ze voelt zich volgens mij ook helemaal niet ziek. Maar ik zag die pus bij een check up, dat doe ik meestal 's avonds als ik ze eten geef.

Nu heeft ze nog maar een keer haar antibiotica gekregen dus ja echt vooruitgang is er nog niet, ze heeft nog steeds afscheiding. Aan de ene kant maar goed ook anders zou alles in haar buikje blijven en zou ze alsnog gelijk geopereerd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .