Ga naar inhoud

Last van de warmte of verkouden ?


BunnyMom

Aanbevolen berichten

Mijn eerste bericht hier.

Mijn Betty (Franse hangoor) gaat eens in de zoveel tijd om helemaal na gekeken te worden. Net voor het warme weer ben ik bij de DA geweest, betty was toen eigelijk helemaal gezond alleen ze had een blaasontsteking. Natuurlijk antibiotica meegekregen en helemaal afgemaakt. Alleen sinds ik naar de DA ben geweest ademt ze wat moeilijk, ik heb zo'n vermoeden dat het door het warme weer komt maar dat weet ik niet zeker. Ook heeft ze een heel klein beetje een nat neusje. Verder ligt betty graag op mijn balkon waar het dus tocht (slecht ik weet het) Het is daar iets frisser dan bij mij binnen aangezien ik het bovenste appartement heb met een platdak. Verder eet & drinkt ze gewoon goed, natuurlijk houd ze zich nu rustig met dit warme weer.

Ik ga de DA ook nog even bellen, er langs gaan is met dit weer geen optie. Want dat kan helaas lijden tot haar dood. Aangezien ze echt helemaal in paniek raakt als ze vervoerd moet worden en in een reiskoffer moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat topic gister gelezen ja. Ik was opzoek naar tips voor het warme weer.

Net de DA gebelt. Die denkt dat het een allergie is, aangezien Betty ook niet goed tegen stof kan. Nu met dit warme weer heb ik een ventilator aan staan (niet op betty gericht natuurlijk) dus dwarrelt er meer stof rond. Hij denk dat het dit is. Maar als het erger word moest ik langskomen.

Haar pootjes zijn allemaal gelukkig schoon, maargoed ze is dan ook echt een ijdeltuit. Ze eet en drink gewoon. Het is hier nu 27graden binnen. Het hoogste wat ik tot nu toe heb gehad is 30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch een afspraak gemaakt bij de DA, ik wil het toch zeker weten. de DA kan natuurlijk niet door de telefoon kijken en stel dat het snot is heb ik dadelijk 2 zieke konijntjes. En dat wil ik dus helemaal niet.

Ik krijg er weer franse hangoor bij, een mannetje. Kennissen van mijn ouders hebben per ongeluk een nestje gekregen. Duurt nog even voordat ze aan elkaar gekoppeld worden want hij moet eerst worden gecastreerd, aangezien ik geen 11tal wil.

Overigens heb ik nog nooit een konijn gekoppelt, maar eens is de eerste keer. Heb al veel dingen gelezen en tips gekregen en het forum is echt ideaal :) (ik was eerst een meelezer ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over de echinacea: Dat moet je niet standaard geven, maar in de vorm van een kuurtje, anders heeft het geen enkel effect.

Bovendien werkt het slechts weerstandverhogend, en dus niet genezend bij een al aanwezige verkoudheid.

Voor de meeste konijnen werken de tabletjes makkelijker dan het geven van druppels. De tabletjes vinden ze vaak lekker, en eten ze zo op als snoepje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de DA, het was iets wat we niet verwacht hadden en de DA ook niet. Betty heeft een abces bij zijn keel, is nog redelijk klein maar ze heeft er daadwerkelijk last van. Dinsdag word betty geopereerd en als alles meezit mag ik haar savonds weer komen oppikken.

Zoals jullie begrijpen is het nieuwe konijntje halen, uitgesteld totdat Betty helemaal genezen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Dan ben je zeker wel heel blij dat je bent gegaan! Veel succes dinsdag, en lees je alvast in over dwangvoederen (olvarit enkel worteltjes en (poeder van de) biksjes met wat water), beter dat je het klaar hebt en niet nodig hebt dan.. precies! :)

edit: als het zo ver is - of nu al - open even een nieuw topic in gezondheid.. krijg je wssl meer tips enzo :)

aangepast door Catelootje!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eens wat meer informatie op doen over dwangvoederen ja, vooral omdat ik nog nooit een konijn heb gehad dat een operatie moest ondergaan. Olvarit is dat geen babyvoeding ?

Vind het wel een rotplek voor dr, net op haar keel :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Olvarit wortelhapje is babyvoeding inderdaad....het is het meest oranje potje (zonder aardappel!).

Toch een vervelend idee dat er iets mis was,maar fantastisch dat je toch zo snel naar de DA bent gegaan.

Gelukkig heb je nog een paar daagjes tijd om info in te winnen over dwangvoeren enzo maar het hoeft misschien helemaal niet.

Ollie van mij had een zware operatie ondergaan door een enorm kaakabces en at bij thuiskomst braaf zijn groentes en wat biks (was wel een echte bikkel hoor!).

Ik zou me er niet te druk over maken ...gewoon kijken hoe het loopt.

Weet niet of je konijn buiten woont of binnen maar zou haar in ieder geval na de operatie even binnen huisvesten ivm de temperatuur en vliegen.

Ik wens jullie veel succes dinsdag....en als er nog vragen zijn kunnen we altijd helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh... ik wist helemaal niet dat je olvarit aan een konijn mocht geven......

Zo leer je nog eens wat.

Na mijn vakantie krijg ik ook een konijntje erbij...JIPPIE!!!

Dus ik ga me maar even inlezen ivm het koppelen dan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

T gaat niet zo goed. Sinds ik terug ben van de DA heeft ze niet meer gedronken :( Wel gegeten en wat sla opgegeten maar helemaal niet gedronken. Ook ligt ze maar wat in haar hok te slapen :( Kan zijn van het warme weer, of dat ze moe is. Maar ze zal toch moeten drinken. Drie dagen zonder drinken overleefd ze niet.

Ik heb wat info opgedaan over het weghalen van abcessen maar nou las ik er net een waar ze het abces opensnijden en alles verwijderen en vervolgens dichthechten en je dan een AB kuurtje krijgt. En bij de andere lees ik dat ze de wond open houden en dan 3x per dag moet spoelen. Waar moet ik opletten want lijkt me sterk dat meteen dichthechten goed is.

Hopelijk komt alles goed, wil haar nog langer niet kwijt aangezien ik dr nog geen jaar heb :(

Ohja en ze leeft bij mij binnen :)

aangepast door BunnyMom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurt nog 3 dagen voordat ze geopereerd word. En ze heeft nu dus eigelijk niets meer gedronken. uhmzs weet niet hoe ik dit moet uitleggen. Maar ik had toevallig nog een 1ml spuit liggen en die heb ik 2x gevuld met water en dat liet ze gelukkig wel toe. Ze lebberde het mooi op haha. Maar als ze zelf niet gaat drinken om de hoeveel uur, minuten moet ik haar water geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook wat extra groenten neerleggen voor de nacht.. mijn konijn drinkt bijna niet uit zijn fles (weet wel hoe het moet :P), maar eet veel groente. De DA zei dat hij er goed uitzag, dus ik maak mij niet veel zorgen :)

Zolang ze het echt drinkt kan je het wel geven, maar ik heb daar geen ervaring mee. Anders een bakje er bij neerzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt een berg sla voor de avond, dit gaat er ook erg moeilijk in. Betty heeft niet echt trek om erheen te lopen dus ik moet het echt voor dr neus leggen. Ik slaap vanavond op de bank haar kooi staat daar langs dus dan kan ik dr mooi in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een bakje water neer gezet als je een flesje hebt normaal? en als je veel groen geeft en ze bijv. weinig biks eet ivm het warme weer drinken ze ook minder...

Ik heb woensdag een abces laten verwijderen bij een Franse Hangoor deze zat onder zijn kin en is open gesneden en nu spuit ik antibiotica om de dag 5 keer.. waar je heel erg op moet letten is vliegen, echt haar goed in een afgesloten ruimte houden, want hier zaten de blauwe en groene vliegen meteen om hem heen..

Verder is het ook even belangrijk om goed het gebit te controleren, want waar komt het abces vandaan...

Kon ze niet eerder geopereerd worden trouwens, want ik vind een abces toch wel een gevalletje spoed bij een konijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterbakje doet ze niets mee, alleen omgooien. Ben net weer terug van de dierenarts omdat ik me toch wel erg veel zorgen maakte.

Ze heeft nu een antibiotica injectie gehad en pijnstillers. Heb ook nog 0,7ml antibiotica voor morgen mee gekregen. Verder zijn haar longen goed, en haar hartje ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhmzs ik heb geen idee, de DA vertelde me dat antibiotica via de mond niet kon, en dat antibiotica het abces omkapselt. Van de spuit die ik hier thuis heb liggen zit iig een wit goedje in.

Betty is nu gelukkig al wel wat levendiger. Ze komt haar hok nog niet uit maar staat zo af en toe wel op. Verder slaapt ze veel en eet ze veeeel hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .