Ga naar inhoud

zinkbacitracine in Hobby plus voeders


Aphext

Aanbevolen berichten

je hebt toch al een topic waar je begint over dikke buikenziekte. daarin werd je aangeraden een konijnkundige dierenarts op te zoeken.

wel dit topic gaat specifiek over voeding, en hoe konijnen gezond houden door goede voeding te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is sowieso niet verstandig als iedereen maar zomaar voer met AB erin gaat geven, dit zorgt namelijk uiteindelijk voor resistentie bij de bacterie die je probeert te bestrijden. als je dier ziek is, moet je gewoon langs een DA gaan en medicijnen daarvoor halen. maar preventief AB in het voer is eigenlijk helemaal niet goed. Nooit van ESBL's gehoord? zijn hele nare bacterieen die resistent zijn voor AB omdat bio-industriekippen AB toegediend krijgen. ziekenhuizen zijn daar bepaald niet blij mee, want ze kunnen ook mensen besmetten die niet meer te behandelen zijn.

datzelfde gaat hier op: als je elke dag voer met AB geeft kan de bacterie resistent worden, en als je konijn met zo'n resistente bacterie besmet wordt, kun je naar de DA gaan en medicijnen geven tot je een ons weegt, maar je diertje zal niet beter worden.

er is overigens zeker wel voer waar AB in zit, bijvoorbeeld tegen cocc. maar of dat voor zinkbacitracine ook is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden ;)

inderdaad wat dollie zegt: om te voorkomen dat dieren ziekworden.

als je veel dieren op elkaar hebt, schiet een besmettelijke ziekte razendsnel over van dier op dier en dat wil je dan voorkomen. maar ja....het heeft dus ook veel nadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten als hobby fokker is dit bewust uit het voer gehaald jaren geleden.....en mag dit ook niet meer in het voer zitten.

Enkel zijn er bixen te koop beperkt met anti coc middelen.

Ik ben zelf geen voorstander van zinkbacitracine.......

Ik zeg altijd maar zo....hou je hokken schoon en fok niet te veel, zo voorkom je een hoop ellende.

Zet ook geen volle bakken voer neer en vermijd stress bij de dieren.

Voer de jongen groen en voldoende hooi naast hun bix.

Ik vind persoonlijk dat deze vraag hier dus ook niet op het forum thuis hoord, daar de mensen thuis hier al helemaal niks mee kunnen en of doen.

Maar goed dat is mijn mening natuurlijk.

BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .