Ga naar inhoud

Diarree


roosjerobijn

Aanbevolen berichten

Gisteravond zag ik wat diarree achtige plekken in de ren.

Vanmorgen zag ik het niet in het hok dus heb ik de deur weer open gezet en nu spelen Roosje & Robijnw eer ind e ren. Heb voor de zekerheid peterselie gekocht en gegeven en ze hebben hun normale dagelijkse 5 groenten gehad een bak vol als anders en tussen de middag SS 33 gram echter nu ligt er veel meer in de ren. Ik heb Roosje opgepakt en hij had een vies kontje en vieze pootjes.

Dit hebben Roosje en Robijn nog nooit gehad!!!! Ze zijn nu 3 1/2.

Zal dit aan het weer liggen ofzo?

Wat kan ik het beste doen?

Mogen ze alleen hooi??? Geen SS? Groente ook even niet? Wilgentakken dan?

B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best wel eens aan het weer kunnen liggen: Mijn konijntje had dat vorig jaar ook.

Ik denk dat je het beste Protexine aan je DA kan vragen en daar een mespuntje per dag van in zn drinkwater kan doen. Protexine is vrij ontschadelijk en je kan het heel lang geven: bij mijn konijntje heeft het ook geholpen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best wel eens aan het weer kunnen liggen: Mijn konijntje had dat vorig jaar ook.

Ik denk dat je het beste Protexine aan je DA kan vragen en daar een mespuntje per dag van in zn drinkwater kan doen. Protexine is vrij ontschadelijk en je kan het heel lang geven: bij mijn konijntje heeft het ook geholpen. :)

Ik zou niet zomaar het gaan geven want je weet niet de reden van de diarree.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het wel heeeeeeeeeeeeeeeel zielig om alleen maar hooi te geven.

Ze zitten nu in de ren en ze zijn gewend dat ik nu met SS kom en dan springen ze in het hok en gaan eten. Als dat op is eten ze verder hooi... Volgens mij springen ze niet eens in het hok als ik geen SS in de bak doe... Maar SS bevat toch alleen goede vezels? Kan ik dat niet toch geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm.. ik geef in ieder geval als mijn konijn plakpoep heeft een berg hooi en die eet hij dan ook allemaal op omdat hij verder niks te eten heeft en de volgende dag is het meestal weg (hij heeft het eigenlijk bijna nooit behalve als hij bijvoorbeeld iets te veel groen heeft gehad) maar echt diarree wat overal aan zit kan ook wat anders zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen hooi is niet zo zielig hoor! Maar SS is in ieder geval beter dan 'gewone' konijnenbiks. Wat ik zou doen:

Hou het even bij hooi en als je per se meer wilt geven een kleine hoeveelheid SS. Even geen groenten of andere dingen en vaak water en hok verschonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .