Ga naar inhoud

Dat ging makkelijk; medicijnen toedienen


Nane

Aanbevolen berichten

Ik had vanwege de castratie van Flappie wat ontstekingsremmende pijnstiller meegekregen in vloeibare vorm. Ik zag het niet zitten om het gevecht aan te gaan om het in zijn bek te krijgen, want ze zijn nog steeds niet echt handtam en dacht; ik ga toch iets proberen waar katten niet intrappen. Ik heb de vloeistof over een paar brokjes SS gesmeerd. Sochtends zijn ze altijd erg hongerig, en ik had dus goede hoop. Dus maar 4 brokjes ingesmeerd in een bakje gelegd, en ja hoor, die sufkop trapt er gewoon in! Dus zonder gevecht gewoon de medicijnen naar binnen gekregen! En daarna natuurlijk het bakje aangevuld tot de normale hoeveelheid. Dat ging makkelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat konijntjes op dat vlak niet echt zindelijk zijn. Ik vraag mij soms af of ze wel goed ruiken en smaken. Hoe ik ze soms zie vliegen op dingen. Ik zet hun bakje dan neer en dan staan ze zo aan mijn voeten te kijken en te snuffen met zo'n blik 'wij willen ETEN' terwijl het gewoon achter hen staat. Nuja, het zal wel met hun gezichtsveld te maken hebben zeker ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dat vlak niet echt zindelijk zijn? Huh? Vreemde uitdrukking voor het benoemen van smaak en geur:mdr:

Het zou best kunnen hoor dat ze niet zo goed ruiken als katten, maar volgens mij ruiken alle prooidieren juist extreem goed? Of vergis ik me nu.

Wat ik eigenlijk vermoed is dat dat spul niet smerig smaakt of ruikt voor konijnen. Ik zal er straks een aan snuffelen (moet vanavond nog een portie geven)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee idd, als ze doorhebben dat er Panacur op zit...

Ach, ik ben allang blij dat ze elke dag netjes hun protexinappeltje op eten (nu Fred aan het verharen is). Medicatie geven is verder ook geen probleem, als je het snel doet is het ook helemaal niet zo stressvol. Wel fijn dat Flappie het zo makkelijk eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .